سه شوک بزرگ اقتصادی در دوران احمدی نژاد

کدخبر: ۱۵۷۰۴۶
محمود جامساز گفت: در زمان محمود احمدی نژاد اقتصاد ما با 3 شوک بزرگ روبرو شد شوک یارانه ها ، شوک مسکن مهر و شوک دلار که از هزار تومان با یک جهش یکباره به 4 هزار تومان افزایش یافت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا ، وی خاطر نشان کرد: البته پس از مدتی که بازار از شوک‌های وارده تخلیه شد دلار نیز واکنش نشان داد و از 4 هزار تومان عقب نشینی کرد و در محدوده 3 هزار و 100 تا 3 هزار و 400 تومان قرار گرفت و مدتی نوسانات 200 تا 300 تومانی را تجربه کرد تا اینکه اخیرا رشد دلار نسبت به ریال شدت گرفت و از خط 4 هزار تومان هم گذشت و کاهش ارزش و تنزل قدرت خرید پول ملی را شدت بخشید.

وی افزود: عواملی که در تغییرات نرخ دلار تاثیرگذار بود را می‌توان معطوف به دو دسته عوامل داخلی و خارجی دانست، عامل داخلی متاثر از سیاستهای ارزی و پولی بانک مرکزی و دولت است زیرا این دو نهاد به طرز تفکیک ناپذیری درهم تنیده شده و لذا استقلال بانک مرکزی دیگر محلی از اعراب ندارد.

این اقتصاددان گفت: در حال حاضر اقتصاد ما دلار 2 نرخی را تجربه می‌کند که دولت درصدد است با نرخ شناور مدیریت شده دو نرخ رسمی و آزاد را به هم نزدیک و در نهایت یکسان کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید