کاهش قیمت جهانی سنگ آهن + نمودار

کدخبر: ۱۵۷۲۹۱
بر اساس داده‌های جهانی، قیمت سنگ آهن کاهش یافت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، در حالیکه قیمت سنگ آهن در ماه گذشته بالاترین حد خود را در چند سال اخیر به ثبت رسانده بود، در روز های اخیر سیر نزولی را طی کرد.

قیمت کنسانتره سنگ آهن ایران فوب بندر عباس با عیار ۶۷ درصد اکنون به قیمت ۷۶.۸ دلار رسیده که البته هنوز نسبت به ماه‌های گذشته قیمت بالایی به شمار می‌رود و میراث جهش قیمتی است که انتهای مهرماه تجربه شد و تا هفته گذشته ادامه داشت؛ به گونه ای که قیمت کنسانتره سنگ آهن ایران فوب بندر عباس با عیار ۶۷ درصد مرز ۸۰ دلار را در نوردید و قیمت ۸۲.۲ دلار را به ثبت رساند.

افزایش قیمتی که در این بازه زمانی صورت گرفت موجب شد معدن‌کارن واحدهای کوچک و متوسط سنگ آهن به سمت فعال سازی مجدد واحدهای خود بروند و حداقل بابت این موضوع که با جهش صورت گرفته و روند باثباتی که طی شد، اطمینان داشته باشند که قیمت ها به وضعیت بحران بر نمی گردد.

در همین رابطه قدیر قیافه - رئیس انجمن سنگ آهن ایران- با اشاره به افزایش قیمتی که در بازار جهانی سنگ آهن به وجود آمده است، گفت: بی شک افزایش قیمت سنگ‌آهن موجب خواهد شد بیش از ۸۰۰ درصد معادن  کوچک و متوسط سنگ آهن که در جریان رکود موجود در بازار داخلی و جهانی محصولات معدنی در سه سال گذشته تعطیل شده بودند، بتوانند دوباره به چرخه تولید بازگردند اما تحقق این مهم منوط به بازگشت آرامش به حوزه معدن کشور است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید