ارزش معاملات بورس با قرار گرفتن میان تعطیلات داخلی و همچنین تعطیلی بازار جهانی افت کرد

آغاز هفته کم‌رمق بورس

کدخبر: ۱۵۴۱۲۰
شاخص کل بورس تهران در معاملات امروز با رشد اندک 10 واحدی در سطح 79 هزار و 279 واحد متوقف شد. نماد «فارس» با افت بیش از 3 درصدی اثر منفی 166 واحدی را بر شاخص کل داشت. در حالی‌که شاخص تا دقایق پایانی در مدار منفی قرار داشت، رشد قیمتی نمادهای نسبتا کوچک‌تر مانند «تاپیکو»، «ومعادن»، «فملی» به کمک شاخص آمد.
آغاز هفته کم‌رمق بورس

در این میان فرآورده‌های تزریقی ایران (دفرا) که تنها 1/0 درصد از ارزش کل بورس تهران را در اختیار دارد با بازگشت به بازار (پس از ثبت افزایش سرمایه 100 درصدی از محل سود انباشته) رشد حدود 40 درصدی را به ثبت رساند و از حامیان شاخص کل بود.

 حجم و ارزش معاملات در نخستین روز معاملاتی هفته با قرار گرفتن میان تعطیلات پایان هفته گذشته و اربعین روند نزولی را در پیش گرفت. در این خصوص امروز، ارزش معاملات با افت بیش از 42 درصدی نسبت به چهارشنبه در سطح 117 میلیارد تومان قرار گرفت.

 به نظر می‌رسد همچنان بازار جهانی مهم‌ترین عامل اثرگذار بر روند حرکتی دماسنج بورس تهران باشد. در این میان با وجود افت قیمت فلزات و مواد معدنی در روزهای اخیر، امروز سهام شرکت‌های وابسته در مدار مثبت معامله شدند. رشد ارزش دلار در بازار جهانی و همچنین تلاش برای مقابله با سفته‌بازان در بازارهای کالایی (به خصوص چین) از عوامل افت قیمت کالاها عنوان می‌شود. با آغاز هفته بازار جهانی (دوشنبه) در صورت ادامه روند نزولی بازارهای کالایی احتمال واکنش منفی شرکت‌های کالایی بورس تهران نیز وجود دارد. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید