مستخدمین حسینی: تغییر ریال به تومان نفع اقتصادی ندارد

کدخبر: ۱۵۷۴۷۵
معاون اسبق حقوقی و پارلمانی بانک مرکزی گفت: تغییر ریال به تومان اهداف سیاسی را پیگیری می کند و کاری مانند تغییر سال پایه برای مثبت کردن آمار و عملکرد دولت است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ، حیدر مستخدمین حسینی معاون اسبق حقوقی و پارلمانی بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی بوده است .

وی معتقد است، همانطور که تغییر سال پایه و نزدیک کردن سالها به هم در پی تلاش دولت ها برای مثبت نشان دادن عملکردشان صورت می گیرد، تلاش برای تبدیل ریال به تومان نیز در همین راستا و با هدف مطلوب نشان دادن آمار در مقایسه های آماری با گذشته است.

مستخدمین حسینی در گفتگو با تسنیم گفت: من با تبدیل ریال به تومان با فرض حذف یک صفر مخالفم . هرچند در زمان تصدی من در بانک مرکزی نیز بحث حذف 3 یا 4 صفر مورد پیگیری بود و برای بررسی آن نیز کارگروههای تخصصی تشکیل شد و چندین ماه نیز روی آن کار کارشناسی صورت گرفت.اسناد آن در بانک مرکزی موجود است و پیشنهاد می کنم که بانک مرکزی نتایج بررسیهای آن زمان را منتشر کند.

در مقطع فعلی بحث تبدیل ریال به تومان بدون کار کارشناسی و بدون اینکه در لایحه بانک مرکزی باشد، در هیأت وزیران به یکباره مطرح و تصویب شد. هرچند اصلاح لایحه بانک مرکزی در دستور کار است . بانک مرکزی این حرکت دولت را به توجه دولت به عرف جامعه مربوط دانست و اعلام کرد که دولت علاقمند بود به این عرف جامعه ارج نهد. من یک سوال از دولت دارم آیا دولت به همه عرفهای جامعه ارج می نهد و همه آنها را مصوب می کند؟

وی با اشاره به هزینه حداقل 3 هزار میلیارد تومانی این کار گفت : به نظرم انجام این کار جز تحمیل هزینه به نظام و دولت هیچ نفع اقتصادی در شرایط فعلی ندارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید