قیمت اجاره در منطقه یک و مناطق لوکس تهران + جدول

کدخبر: ۱۵۷۸۳۳
نرخ نهایی اجاره آپارتمان در مناطق مرفه نشین شمال شهر تهران با توجه به محله، متراژ، سن بنا، امکانات و موقعیت با احتساب پول پیش از ماهیانه حدود یک میلیون تا حدود ۱۰ میلیون تومان است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، در ۱۶ روز ابتدای دی ماه ۲۲۶۰ مورد قرارداد اجاره در شهر تهران به ثبت رسیده که از این تعداد فقط ۶۸ مورد مربوط به منطقه یک بوده است. با این حال بازار اجاره در شمال شهر تهران، شرایط خاص خود را دارد و نرخها تبعیت چندانی از میانگین قیمت اجاره در شهر تهران ندارد. با اینکه املاک شمال تهران سهم بالایی از بازار اجاره پایتخت را به خود اختصاص نمی دهد، به دلیل داشتن متقاضیان خاص، از ثبات بیشتری برخوردار است و مدت زمان قراردادها نسبت به قراردادهای اجاره مناطق مرکزی و جنوب تهران بیشتر است.

 

نرخ املاک اجاره داده شده در شمال تهران – دی ماه ۱۳۹۵

محله

متراژ

سن بنا

پول پیش (تومان)

اجاره ماهیانه (تومان)

ولنجک

۱۲۲ متر

نوساز

۲۰۰ میلیون

یک میلیون

زعفرانیه

۱۹۹ متر

۱۲ سال

۴۰ میلیون

۴ میلیون

تجریش

۱۳۰ متر

۱۳ سال

۳۰ میلیون

۵ میلیون

قیطریه

۱۴۰ متر

۱۷ سال

۲۷ میلین

۴ میلیون

سعادت آباد

۸۷ متر

۱۴ سال

۵۰ میلیون

۳ میلیون و ۸۰۰ هزار

شهرک غرب

۱۴۰ متر

۲ سال

۲۸۰ میلیون رهن کامل

-

گیشا

۸۱ متر

۵ سال

۲۰ میلیون

۲ میلیون و ۲۰۰ هزار

اختیاریه

۱۱۲ متر

۳ سال

۱۲۰ میلیون رهن کامل

-

دروس

۱۰۳ متر

نوساز

۵۰ میلیون

۴ میلیون و ۳۰۰ هزار

ونک

۱۷۲ متر

۹ سال

۱۰۰ میلیون

۳ میلیون و ۵۰۰ هزار

پاسداران

۲۷۶ متر

۴ سال

۱۰۰ میلیون

۶ میلیون

یوسف آباد

۱۰۵ متر

۱۶ سال

۱۷۰ میلیون رهن کامل

-

 

در ماههای اخیر بازار اجاره شهر تهران برخلاف انتظار دچار تلاطم چندانی نشد. با اینکه پیش بینی ها از ایجاد شوک در این بازار به تبعیت از کاهش نرخ سود بانکی به ۱۵ درصد بود، افزایش چندانی در نرخهای اجاره دیده نمی شود؛ چرا که بعضی بانکها هنوز نرخهای بیش از ۱۵ درصد پرداخت می کند، توان مستاجران چندان بالا نیست و از سوی دیگر تعداد قابل توجهی واحد مسکونی خالی در شهر و استان تهران وجود دارد.

اجاره بها تابعی از قیمت ملک است و نباید بر اساس سود بانکی محاسبه شود. این صحبتی است که رییس اتحادیه مشاوران املاک مرتبا بر آن تاکید می کند. بر این اساس و با توجه به بالا بودن قیمت زمین در شمال پایتخت، قیمت واحدهای مسکونی در این مناطق بالا است، نرخهای اجاره نیز تفاوت قابل توجهی نسبت به جنوب شهر دارد؛ به عنوان مثال قیمت قطعی اجاره یک واحد ۶۰ متری نوساز در محله بهداشت واقع در منطقه ۱۸ با احتساب پول پیش ۵۵۰ هزار تومان ثبت شده و آپارتمانی نوساز با همین متراژ در زعفرانیه ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اجاره رفته است.

بنابراین گزارش، در آذرماه سال جاری شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۱.۲ درصد افزایش نشان داد. این در حالی است که این نرخ حدود ۲ درصد از تورم نقطه به نقطه بیشتر است. همچنین اجاره بهای مسکن اعم از شخصی و غیرشخصی ۲۸.۴ درصد از هزینه خانوارهای ایرانی را به خود اختصاص می دهد.

در حال حاضر ۶۷ درصد مردم ایران صاحب خانه هستند و ۳۳ درصد مستاجر داریم که از این رقم ۱۳ درصد در خانه های سازمانی اجاره نشین هستند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید