آغاز روند کاهش قیمت گوشت قرمز

کدخبر: ۱۵۸۲۸۳
رئیس اتحادیه فروشندگان تهیه و توزیع گوشت گوسفندی به افزایش 30 تا 40 هزار ریالی قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز در هفته های اخیر اشاره و اعلام کرد که با اقدامات ستاد تنظیم بازار، قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز به 390 هزار ریال کاهش یافته است.
آغاز روند کاهش قیمت گوشت قرمز

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، «علی اصغر ملکی» اضافه کرد: ستاد تنظیم بازار، گوشت قرمز را با قیمت 315 هزار ریال وارد بازار کرد و موجب شد تا قیمت گوشت نسبت به هفته پیش 10 تا 20 هزار ریال کاهش یابد.

وی درباره اینکه گفته می شود گوشت قرمز با قیمت 315 هزار ریال در هر کیلو در بازار مشاهده نمی شود نیز گفت: گوشت قرمز با این قیمت در هر فروشگاه و میدانی توزیع شود و تاثیر خود را در بازار نشان می دهد.

ملکی افزود: در صورت تداوم این سیاست و تزریق گوشت به بازار، تاثیر بیشتری روی کاهش قیمت گوشت قرمز مشاهده خواهیم کرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان تهیه و توزیع گوشت گوسفندی در مورد دلایل افزایش غیرمنطقی گوشت قرمز در بازار نیز گفت: افزایش قیمت گوشت دلایل متفاوتی دارد که موضوع های از جمله صادرات دام ، صادرات گوشت قرمز، واردات گوشت از آسیانه میانه، خرید بیشتر در اوایل فصل سرما، وضعیت نامناسب حمل و نقل، کمبود دام در میادین، برگزاری مراسم عید قربان، محرم و ورود زوار کربلا روی قیمت گوشت تاثیر گذاشت.

ملکی تصریح کرد: بارها درخواست کردیم شرکت پشتیبانی امور دام از ذخایر خود استفاده و به بازار گوشت ترزیق کند تا تنش های موجود در بازار از بین برود.

وی همچنین درباره اینکه اعضای اتحادیه گوشت گوسفندی، گوشت مورد نیاز برای واحد صنفی خود را از کجا تامین می کنند، گفت: گوشت از مراکز مختلف تهیه و خریداری می شود و اتحادیه گوشت گوسفندی با رصد و کنترل بازار، قیمت کنونی را برآورد می کند.

در چند ماه گذشته قیمت گوشت قرمز گوسفندی از 280 هزار تا 310 هزار ریال به یکباره به 450 هزار تا 650 هزار ریال افزایش یافت و نگرانی هایی را برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان نهایی پدید آورد. اما با اجرای طرح متعادل سازی بازار گوشت قرمز در سطح ملی، کاهش صادرات دام زنده و افزایش عرضه گوشت گوسفندی گرم همراه با تشدید نظارت ها، افت قیمت این محصول پروتئینی را کلید زد که این روند کاهشی همچنان ادامه دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید