نرخ بیکاری 18 درصدی فارغ التحصیلان

کدخبر: ۱۶۰۰۱۷
مدیرکل توسعه اشتغال وزارت کار با بیان این که نرخ بیکاری فارغ التحصیلان در جامعه بالای ۱۸ درصد است گفت: معمولا دولت یک درصد تولید ناخالص ملی را در راه اشتغال هزینه می کند اما در کشورهای توسعه یافته این میزان بیش از ۲ تا ۳ درصد است.
نرخ بیکاری 18 درصدی فارغ التحصیلان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، علاء الدین ازوجی مدیر کل سیاست گذاری و توسعه اشتغال وزارت کار در برنامه تیتر امشب گفت: سالانه حدود 700 تا 800 هزار نفر دانش‌آموخته دانشگاهی متقاضی شغل هستند.

وی ادامه داد: در کنار این آمار حدود 150 تا 200 هزار نفر غیر از فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز به جمعیت بیکار کشور اضافه می‌شود.

مدیر کل سیاست گذاری و توسعه اشتغال وزارت کار تصریح کرد: علاوه بر این نیروی انباشت بیکار از سال‌های گذشته به جمعیت متقاضیان شغل اضافه شده که پدیده بیکاری را بسیار جدی کرده است.

ازوجی افزود: معمولا دولت یک درصد تولید ناخالص ملی را در راه اشتغال هزینه می کند اما در کشورهای توسعه یافته این میزان بیش از 2 تا 3 درصد تولید ناخالص ملی است.

وی با اشاره به سکونت 20 درصد از بیکاران در روستاها گفت: در مجلس بحث استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای این کار در نظر گرفته شده و می تواند در جلوگیری از مهاجرت روستائیان هم موثر باشد.

ازوجی نرخ بیکاری فارغ التحصیلان در جامعه را بالای 18 درصد اعلام کرد و افزود: باید بنگاهها را ترغیب کنیم تا برای اشتغال سرمایه گذاری کنند.

مدیر کل سیاست گذاری و توسعه اشتغال وزارت کار تاکید کرد: در راستای اشتغالزایی باید انسجامی فراتر از دولت صورت بگیرد ، دولت - بخش خصوصی و مجلس و کلیه دستگاهها باید بسیج شوند و برنامه هایی ویژه برای اشتغال تدارک ببینند .

وی با اعلام خبر افزایش 27 درصدی مالیات در بودجه سال 96 خاطرنشان کرد: طبق آمار، دولت با 20 درصد فرار مالیاتی مواجه است و تلاش دارد به هر نحو جلوی اینها را بگیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید