جزئیات فنی خودرو اتوماتیک جدید سایپا + قیمت

کدخبر: ۱۶۳۰۳۶
سایپا امروز جدیدترین محصول خود را با عنوان سایپا کوییک معرفی می کند. در نام گذاری این خودرو از واژه ای استفاده شده که کارکرد دو زبانه دارد. در ایران چند روستا در مناطق مختلف کشور به این نام وجود دارد و البته در زبان انگلیسی کوییک به معنی چابک و سریع است.
جزئیات فنی خودرو اتوماتیک جدید سایپا + قیمت

به گزارش اقتصادنیوز ، سایپا کوییک یک خودرو کاملا جدید نیست بلکه قبلا روی این پلتفرم خودرو ساینا را دیده بودیم. اما سایپا تلاش کرده در کوییک تغییراتی برای به روز شدن طراحی این خودرو داشته باشد.

برای کوییک از موتور چهار سیلندر به حجم 1500 سی سی استفاده شده است. این موتور می تواند 87 اسب بخار قدرت و 128 نیوتن متر گشتاور تولید کند. کوییک در دو مدل اتوماتیک و دستی تولید می شود. گیربکس اتوماتیک آن از نوع CVT است و گیربکس دستی آن 5 سرعته است.

ترمزهای این خودرو در جلو دیسکی و در عقب کاسه ای است که جا داشت سایپا هر دو ترمز را دیسکی طراحی می کرد. چرا که ترمز کاسه ای در صنعت خودرو روز دنیا منسوخ شده است. با این همه گفته می شود کوییک در مدل اتوماتیک ، ارزانترین خودرو اتوماتیک کشور خواهد بود. چرا که قرار است با قیمت 30 میلیون تومان عرضه شود.

موتور کوییک استاندارد آلایندگی یورو چهار دارد و سایپا تلاش کرده از نظر آپشن هم آن را تقویت کند. آپشن هایی همچون سیستم استارت دکمه ای،فرمان برقی،سیستم ورود به خودرو بدون سوییچ، مجهز به مسیریاب، نمایشگر لمسی دو اینچی، صندلی برقی چند حالته برای راننده برخی از این قابلیت ها هستند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید