باز هم رقابت دولتی با بخش خصوصی این بار در تاکسی اینترنتی

کدخبر: ۱۶۳۴۳۰
داستان رقابت بخش دولتی با بخش خصوصی در کشورهای در حال توسعه تمامی ندارد. در تازه ترین اقدام از این دست تاکسیرانی دولتی کشور قصد دارد وارد حمل و نقل شهری مبتنی بر اینترنت یا همان تاکسی اینترنتی شود و با ارائه یک اپلیکیشن اقدام به جذب مسافر کند. این در حالی است که این الگو به طور کامل توسط بخش خصوصی در کشور ایده پردازی و اجرا شده و اگر بخش خصوصی وارد این عرصه نمی شد ، احتمالا هرگز بخش دولتی به فکر ایجاد این بستر برای حمل و نقل مسافر نمی افتاد.
باز هم رقابت دولتی با بخش خصوصی این بار در تاکسی اینترنتی

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران اعلام کرد: نرم‌افزار موبایلی تاکسیرانی در رقابت با سایر نرم‌افزارهای موبایلی در ایام نوروز وارد بازار خواهد شد. به گزارش «ایسنا» میثم مظفر با بیان اینکه در آستانه رونمایی از این نرم‌افزار، نام تجاری آن به‌صورت رسمی اعلام می‌شود، گفت: فقط تاکسی‌های شهر تهران مجاز به فعالیت در قالب این نرم‌افزار موبایلی خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: این نرم‌افزار اولین مجموعه مجاز و دارای استانداردهای لازم از مراجع قانونی در حوزه جابه‌جایی مسافر است. همچنین تمام رانندگان مجاز تاییدیه‌های جسمی و روانی را از شرکت شهر سالم شهرداری تهران دریافت می‌کنند.

به گفته مظفر، تفاوت و امتیاز نرم‌افزار ارائه‌شده از سوی تاکسیرانی پایتخت نسبت به نرم‌افزارهای مشابه در این است که مسافران تاکسی‌ها تحت پوشش بیمه سرنشین خواهند بود. مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران خاطرنشان کرد: رانندگان تاکسی پایتخت برای خدمت‌رسانی به شهروندان در روزهای پایانی سال در آماده‌باش کامل قرار دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید