کاهش فاصله حقوق معلمان بازنشسته و شاغل

کدخبر: ۱۶۴۲۷۹
رییس کانون بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به پیش‌بینی کاهش فاصله حقوق بانشستگان و شاغلان در برنامه ششم توسعه بر لزوم رسیدگی به وضعیت اشتغال فرزندان بازنشسته تاکید کرد.
کاهش فاصله حقوق معلمان بازنشسته و شاغل

احمد صافی، مشاور وزیر و رئیس کانون بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به اینکه عملکردها درباره فرهنگیان بازنشسته قوی نیست، اظهار داشت: حرف اساسی بازنشستگان این است که تبعیض بین آنها و شاغلان زیاد است و باید از طریق همسان‌سازی این تبعیض از بین برود.

وی با اشاره به اینکه بازنشستگان خواستار این هستند که پاداش پایان خدمت آنها به موقع پرداخت شود، گفت: سر و سامان دادن به بیمه و پیش بینی بودجه در مجلس برای کمک به سلامت جسم و روان در سنین بازنشستگی از دیگر خواسته‌های این قشر به شمار می رود.

مشاور وزیر دامه داد: در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شده تا فاصله حقوق شاغلان و بانشستگان کم شود، صندوق بازنشستگی نیز براساس جدولی که پیش بینی کرده، گفته است که بازنشستگان ۱۰ درصد افزایش حقوق در سال ۹۶ داشته باشند که به صورت پلکانی است.

رئیس کانون بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: فرهنگیان می‌گویند که فرزندان ما با مدرک لیسانس و دکتری بیکار هستند و می‌خواهند که فرزندانشان در استخدام‌ها در اولویت قرار گیرند و از مجلس و دولت گرفته تا سازمان برنامه و سازمان امور اداری می‌خواهند که به این خواسته‌ها توجه جدی داشته باشند.

صافی مهم‌ترین خواسته بازنشستگان فرهنگی کشور را افزایش حقوق عنوان کرد و افزود: خواسته این قشر  کاملا مشروع است، آنها اغلب دارای فرزند هستند و این حقوق کفاف خرج و مخارج زندگی‌شان را نمی‌دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید