وعده یارانه 3 برابری یعنی بازگشت تورم 40 درصدی

کدخبر: ۱۶۶۹۷۸
در اولین مناظره تلویزیونی بین شش نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایران ابراهیم رییسی تولیت آستان قدس، تصویر سیاهی از وضعیت اقتصاد ایران گفت او میتواند این وضعیت را بهبود ببخشد.
وعده یارانه 3 برابری یعنی بازگشت تورم 40 درصدی

سرویس بین الملل «انتخاب»؛ المانیتور نوشت: در اولین مناظره تلویزیونی بین شش نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایران ابراهیم رییسی تولیت آستان قدس، تصویر ناامید کننده ای از وضعیت اقتصاد ایران گفت او میتواند این وضعیت را بهبود ببخشد.

به گزارش انتخاب، رییسی زمانی که از او درابره برنامه هایش برای اقشار ضعیف سوال پرسیده شد گفت من دز زندگی ام طعم فقر را چشیده ام و از زمانی که مسئول آستان قدس شدم با زنان و مردانی که در سختی زندگی میکنند بارها بازدید کرده ام. .

رییسی در مناظره از مردی حرف زد که زمانی که از فقر حرف می زد اشک در چشمانش حلقه زده بود و از زنی که برای چهار فرزندش درخواست کار داشت. او گفته که بسیاری از روستاهایی که از آنها دیدار کرده به یارانه هایی که دولت به آنها می پردازد وابسته اند و درآمد کافی ندارند.

رییسی اما در مناظره برنامه دقیق خود را برای رفع فقر و دیگر مسائل عنوان نکرد.

وی همچنین گفته قرار است یارانه نقدی اقشار کم درآمد در ایران را تا سه برابر افزایش دهد. سیاستی که میتواند به طور جدی تلاشها ودستاوردهای دولت روحانی در کاهش نرخ تورم از 40 درصد به ده درصد را به عقب برگرداند. 

رییسی خواستار آغاز مجدد پروژه مسکن مهر که یک پروژه ساختمان سازی برای اقشار کم در آمد است شد. این پروژه نیز یکی از عوامل ایجاد تورم در ایران بوده است. رییسی معتقد است این پروژه میتواند هم شغل ایجاد کند و هم خانه.

رییسی گفته یکی از اقدامات اولیه او در صورت رییس جمهور شدن تغییر ساختارهای دولت و بانک است تا دیگر فساد خیز نباشد. او در انتقادی غیر مستقیم به دولت روحانی گفته که اگر فساد درجایی باشد این رییس جمهور و وزرارش هستند که اول از همه باید آن را افشا کنند نه دیگر نهادها.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید