چرا پژو 2008 با قیمتی بالاتر از انتظار عرضه می شود؟

کدخبر: ۱۶۷۱۴۰
این روزها در شرایطی قیمت پژو 2008 به عنوان اولین محصول مشترک ایران خودرو و پژو، به پرسشی مهم برای مشتریان تبدیل شده که به دلیل داخلی سازی بسیار پایین، امکان عرضه این محصول با قیمت وعده داده شده قبلی وجود ندارد. پیش تر قرار بود 2008 در محدوده قیمتی زیر 80 میلیون تومان عرضه شود اما حالا صحبت از قیمت بیش از 90 میلیون تومان آن است. قیمت مدل اتوماتیک آن 100 میلیون تومان گفته می شود.
چرا پژو 2008 با قیمتی بالاتر از انتظار عرضه می شود؟

به گزارش خودروکار، پژو 2008 اولین محصول به اصطلاح پسابرجامی خودروسازی کشور به شمار می رود که به زودی رونمایی خواهد شد. این محصول شاسی بلند در ابتدا و طبق وعده ایران خودرویی ها قرار بود با قیمتی کمتر از 80 میلیون تومان راهی بازار خودرو کشور شود، با این حال طبق جدیدترین اخبار، قیمت آن بیش از 90 میلیون تومان خواهد بود.

*** مشخصات فنی نسخه ایرانی پژو 2008

اما دلیل این افزایش قیمت چیست؟ چرا ایران خودرو و پژو نتوانستند مدل 2008 را در بازه قیمتی زیر 80 میلیون تومان عرضه کنند؟

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، پاسخ این پرسش در میزان ساخت داخل خودرو موردنظر نهفته است. به گفته آنها، چون پژو 2008 با داخلی سازی اندکی در حال تولید است، بنابراین هزینه تولید و در نهایت، قیمت آن افزایش یافته است.

این گفته کارشناسان در شرایطی است که ابتدا قرار بود پژو 2008 طبق قانون و الزام وزارت صنعت،معدن و تجارت با داخلی سازی 40 درصدی به تولید برسد، اما به دلایلی که مهمترین آنها ضعف قطعه سازان داخلی است، این الزام محقق نشد.

گفته می شود در حال حاضر پژو 2008 با ساخت داخلی بسیار اندک در حال تولید بوده و از همین رو امکان عرضه آن با قیمت وعده داده شده قبلی وجود ندارد.

البته قرار است با همکاری قطعه سازان داخلی و پژو، رفته رفته ساخت داخل قطعات 2008 افزایش یافته و طی دو سال آینده، داخلی سازی آن به حدود 40 درصد برسد. طبعا هرچه ساخت داخل این محصول بالا برود، هزینه تولید آن کمتر خواهد بود، هرچند بسیار بعید است 2008 دیگر رنگ بازه قیمتی زیر 80 میلیون را ببیند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید