لاریجانی : موضوع یارانه ها در شان مجلس است/ کاندیداها بر اساس قانون وعده بدهند

کدخبر: ۱۶۷۲۹۳
رییس مجلس شورای اسلامی با توصیه به کاندیداهای ریاست جمهوری برای ارایه وعده هایی در چارچوب قانون گفت: کاندیداها باید شان مجلس را رعایت کنند که موضوع یارانه ها نیز اینگونه است.
لاریجانی : موضوع یارانه ها در شان مجلس است/ کاندیداها بر اساس قانون وعده بدهند

به گزارش ایرنا، علی لاریجانی روز پنجشنبه در حاشیه یادواره 304 شهید سپاه حفاظت انصارالمهدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کاندیداها باید بر اساس قانون وعده بدهند.

رییس قوه مقننه درباره میزان تحقق پذیری وعده های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: کشور دارای برنامه ششم توسعه است و این برنامه تازه تصویب شده و مسیر کشور را در پنج سال آینده مشخص کرده است. 

لاریجانی افزود: آنچه که گفته می شود باید در چارچوب قانون باشد و هر چیز خارج از آن باید به تصویب مجلس برسد. 

وی خاطر نشان کرد: بنابراین توصیه ام به کاندیداهای محترم این است که مطالبی که می گویند، منبعث از برنامه ششم باشد ولی از نظر شیوه اجرایی می توانند خلاق تر و پرتحرک تر طراحی کنند و این موضوع خوبی است که ما هم استقبال می کنیم. 

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اما در مورد تصمیماتی که به حوزه مجلس مربوط است، باید شان مجلس را رعایت کنند؛ این درحالی است که برخی مطالبی که گفته می شود مربوط به مجلس است. 

لاریجانی در پاسخ به سوال دیگری درباره حمایت وی از برخی نامزدها نیز اظهار کرد: قبل از انتخابات نیز این سوال را از من پرسیدند و من هم پاسخ دادم که غیر از شوراها، ریاست جمهوری مربوط به قوه مجریه است. 

وی افزود: من به عنوان رییس قوه مقننه در این امر بنا به دخالت ندارم و مطلبی در این زمینه نمی گویم. 

لاریجانی اظهار کرد: مطلبی که درباره یارانه ها گفته می شود، جزء شئون مجلس است و اگر مطلبی گفته می شود باید در چارچوب قانون باشد. 

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یارانه ها را مجلس تصویب کرده و درباره آن اختیاراتی به دولت داده شده که بگوید به چه شیوه ای می خواهد آن را اجرا کند. 

لاریجانی گفت: مثلا گفته ایم که باید برخی از دهک ها را برای دریافت یارانه کاهش داد و به افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند اضافه کرد که از ابتدای سال جدید این کار آغاز شده، پس چیزی بیشتر از این باید به تصویب مجلس برسد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید