بنزین 6 هزار تومانی، گوشت 150 هزار تومانی، نتیجه یارانه 3 برابری

کدخبر: ۱۶۷۴۹۲
سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: اگر یارانه‌ها افزایش یابد، مطمئنا باید کل کارهای عمرانی و خدماتی را در کشور متوقف کنیم. اگر یارانه از ٥٠هزار تومان فعلی به ١٥٠هزار تومان برسد مردم باید بنزین ٦هزار تومانی، نان لواش ٢هزار تومانی و گوشت کیلویی ١٥٠هزار تومانی را تجربه کنند.
بنزین 6 هزار تومانی، گوشت 150 هزار تومانی، نتیجه یارانه 3 برابری

به گزارش ایسنا، بهرام پارسایی با اشاره به برخی وعده‌های انتخاباتی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر افزایش یارانه‌ها به عصر ایران گفت: تجربه یارانه‌ها تجربه تلخی برای کشور بوده است. تا قبل از طرح شدن یارانه‌ها هزینه‌های جاری مردم خیلی پایین‌تر بود و ارزش پول ملی ما نیز بالاتر بود. بعد از اجرای یارانه‌ها شاهد تورم افسارگسیخته و بی‌سابقه در کشور بودیم. بدون شک افرادی که شعارهای یارانه‌ای می‌دهند هدفشان فقط عوام‌فریبی است.

پارسایی خاطر نشان کرد: با توجه به تبعات سنگینی که یارانه‌ها بر اقتصاد و رونق کشور داشته و باعث ایجاد تورم شده است لذا این مباحث فقط از مسیر قانونی و تصویب مجلس قابلیت اجرایی پیدا می‌کند. اکثر نمایندگان مردم با اشراف بر مشکلات ناشی از تزریق پول به جامعه آگاه هستند. بدون شک این موارد در مجلس تصویب نمی‌شود و این وعده‌ها غیر قابل اجرا و فراقانونی است و هیچ ضمانت اجرایی برای این وعده‌ها وجود ندارد.

وی با بیان این که در صورت افزایش یارانه‌ها افزایش قیمت کالاهای دیگر را نیز خواهیم داشت، بیان کرد: اگر یارانه از ٥٠هزار تومان فعلی به ١٥٠هزار تومان برسد مردم باید بنزین ٦هزار تومانی، نان لواش ٢هزار تومانی و گوشت کیلویی ١٥٠هزار تومانی را تجربه کنند.

سخنگوی کمیسیون اصل نود با بیان این که این وعده‌ها به هیچ وجه قابلیت اجرایی ندارد، گفت: بودجه عمرانی کشور حدود ٢٠درصد بودجه کل کشور است و اگر یارانه‌ها افزایش یابد، مطمئنا باید کل کارهای عمرانی و خدماتی را در کشور متوقف کنیم. در صورت افزایش یارانه بیشترین فشار به قشر پایین و حقوق‌بگیران وارد می‌شود چون ارزش پول و حقوقی که الان دریافت می‌کنند تقریبا به یک سوم کاهش پیدا می‌کند. یعنی اگر کارگری یک و نیم میلیون تومان حقوق دریافت می‌کند در صورت افزایش یارانه و کاهش ارزش پول ملی، قدرت خریدش کاهش می‌یابد و مثل این است که ٥٠٠هزار تومان دریافت کند.

سخنگوی فراکسیون امید خاطرنشان کرد: طبقه مرفه زیانی در افزایش یارانه نخواهند دید و قشری که متضرر خواهند شد قشر متوسط و پایین‌دست جامعه هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید