از رشد 1.5 برابری تولید تا حضور در بازارهای جهانی

کدخبر: ۱۷۱۵۹۱
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به تاثیر برجام بر فعالیت های این شرکت، گفت: سایپا با رشد بیش از 1.5 برابری تولیدات در سال 1395 در مقایسه با سال قبل از آن با کیفی سازی محصولات و خدمات پس ازفروش و حضور در بازار آفریقا، گام های اساسی در راستای توسعه برداشته است.
از رشد 1.5 برابری تولید تا حضور در بازارهای جهانی

به گزارش خبرنگار ایرنا، «مهدی جمالی» شامگاه یکشنبه در مراسم ضیافت افطار با حضور اصحاب رسانه در محل شرکت فرهنگی- ورزشی سایپا افزود: سال گذشته رشد 57 درصدی تولید خودرو در سایپا محقق شد؛ آماری که در قیاس با رشد 38 درصدی کل صنعت خودروی کشور قابل توجه بوده و حاکی از روند رو به رشد این شرکت است.

به گفته این مقام مسئول، این بنگاه بزرگ اقتصادی همه تلاش خود را در 2 سال گذشته بر رصد دقیق، علمی و کارشناسی بازار خودرو و تقاضای مشتریان معطوف کرده است تا بتواند در کنار موضوع افزایش تولید (که برنامه اصلی شرکت است)، نوآوری، داخلی سازی و استفاده از ظرفیت های مهندسی و طراحی خودروسازی را به منصه ظهور برساند.

وی با اشاره به رونمایی از خودروی «کوئیک» در این شرکت در اواخر سال گذشته، خاطرنشان کرد: در تلاشیم تا پایان امسال نیز از دو محصول جدید ایرانی بر روی پلتفرم اس 300 (S300)- رونمایی کنیم.

به گزارش ایرنا، پلتفرم S300 از امکاناتی نظیر 6 کیسه هوا، سیستم ترمز ABS و EBS و سامانه اطلاعات سفر برخوردار است.

خودروی کوئیک دارای استانداردهای آلایندگی یورو چهار است و قابلیت ارتقا به یورو پنج دارد. این خودرو با گیربکس اتوماتیک و گیربکس دستی تولید می شود.

کوئیک بر روی پلت فرم گسترش یافته ایکس ٢٠٠ (X200) - که محصولاتی همچون تیبا و ساینا با آن طراحی می شود- تولید شده است.

فرمان این خودرو در گیربکس اتوماتیک، برقی و در گیربکس دنده ای، هیدرولیک است.

حجم موتور این خودرو ١٥٠٣ سی سی است؛ یک هزار و 63 کیلوگرم وزن دارد و حداکثر قدرت آن ٨٧ اسب بخار است.

جمالی در ادامه با بیان اینکه در زمینه ارتقای کیفیت تولیدات، در تلاشیم پلتفرم های قدیمی را بروز رسانی کنیم، با اشاره به ارتقای هفت پله ای کیفیت در بخش های کیفیت خودروهای تولیدی، نحوه فروش و خدمات پس از فروش این شرکت ، تصریح کرد: یکی از دغدغه های صنعت خودروسازی، رقابتی کردن آن است که این مهم در گروه سایپا با اجرای همکاری های مشترک با خارجی ها در دستور کار است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: در همین راستا ماه گذشته قرارداد مهمی با شرکت سیتروئن فرانسه طراحی و شرکت سایپا- سیتروئن شکل گرفت و به زودی از خودروی جدید این شرکت رونمایی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، قرارداد جوینت ونچر( joint venture سرمایه گذاری مشترک) بین سایپا و سیتروئن در پسابرجام امضا و روند همکاری از آن زمان آغاز شد. 

بر همین اساس خودروهای جدید گروه سایپا- سیتروئن در سال آینده در خطوط تولید شرکت سایپا کاشان تولید و وارد بازار های داخلی و بین المللی می شود.

جمالی همچنین با اشاره به اقدام های انجام شده در صنعت قطعه سازی، تصریح کرد: با اجرایی شدن برجام، بسیاری از قطعه سازان مطرح جهان آماده همکاری با صنایع و قطعه سازان داخلی شدند، به طوری که امروز نیز تفاهمنامه تولید رینگ آلومینیومی بین شرکت سایپا و سرمایه گذار خارجی در شهرک صنعتی خرمشهر امضا شد.

به گزارش ایرنا، گروه خودروسازی سایپا برای خودروهای تولیدی خود دستکم به سه میلیون رینگ نیاز دارد و در گام نخست کل محصولات تولیدی در خرمشهر در اختیار سایپا قرار خواهد گرفت و گام بعدی 30 درصد تولید برای صادرات پیش بینی خواهد بود.

** بهره برداری از کارخانه سایپا در الجزایر تا یک ماه آینده

وی همچنین با اشاره به صادرات این شرکت که به دلایل ویژه ای تنها به برخی کشورها انجام می شد، یادآوری کرد: پارسال شرکت تشکیلاتی را در قاره آفریقا افتتاح کرد و پس از آن در کمتر از یک سال کارخانه ای در الجزایر طراحی و اجرایی شد؛ این شرکت حداکثر در یک ماه آینده به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل سایپا تصریح کرد: این شرکت که طراحی سایپا است، با مشارکت 99 درصدی سرمایه ای طرف خارجی احداث شده است که برندی عالی برای صنعت خودروسازی کشور به شمار خواهد رفت.

وی همچنین از اجرای مرحله دوم اصلاح ساختار مالی شرکت در سال جاری خبر داد و با اشاره به سودآوری مثبت 157 درصدی شرکت، آن را به عنوان انقلابی در بازار سرمایه کشور توصیف کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید