مراسم احیای سپرده گذاران کاسپین در برابر شعب

کدخبر: ۱۷۲۰۰۳
سپرده گذاران کاسپین که در سراسر کشور از مسدودیت ۸ ماهه حساب هایشان در این موسسه دارای مجوز بانک مرکزی به شدت گله دارند، اولین شب قدر ماه رمضان امسال را مقابل شعب سپری کردند.
مراسم احیای سپرده گذاران کاسپین در برابر شعب

به گزارش تسنیم، 8 ماهه شدن مسدودیت حساب های سپرده گذاران موسسه دارای مجوز کاسپین درحالی کماکان ادامه دارد که سپرده گذاران این موسسه طی این مدت بارها مقابل شعب و مراکز نظارتی مربوطه در سراسر کشور تجمع کرده اند.

ولی با وجود نامه نگاری های مجلسی ها و ورود مجلس خبرگان و قوه قضائیه هنوز گره از مشکلات این گروه از مردم باز نشده است. در تازه ترین خبرها آمده که نمایندگان مجلس طرح سوال از رئیس جمهور را آماده کرده و بنا دارند 11 تیر ماه به مجلس ارائه دهند.

علی وقف‌چی نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  تسنیم، از جمع‌آوری امضاء از نمایندگان پارلمان برای سوال از رئیس‌جمهور درباره  عملکرد دولت و بانک مرکزی برای نظارت بر موسسات مالی و اعتباری خبر داده و گفته: تاکنون 88 نماینده این نامه را امضاء کرده‌اند و احتمال افزایش امضاها وجود دارد.

وی با بیان اینکه نمایندگان خواستار حضور رئیس‌جمهور در صحن علنی و پاسخ به ابهامات موجود هستند، ادامه داد: روز 11 تیرماه پس از جمع‌آوری امضاها این نامه در اختیار هیئت رئیسه مجلس قرار داده می‌شود تا در دستور کار صحن علنی پارلمان قرار گیرد.

به گزارش تسنیم، در خبری که امروز در اختیار رسانه ها قرار گرفت مشخص شد که آیت الله املی لاریجانی نیز شخصاً وارد پرونده موسسات اعتباری شده است؛ رییس قوه قضاییه بخشنامه چگونگی رسیدگی به شکایات علیه شرکت‌های تعاونی اعتبار و مؤسسات مالی و اعتباری را ابلاغ کرد.

در ابلاغیه رییس قوه قضاییه به مراجع قضایی سراسر کشور آمده است: نظر به هماهنگی های لازم در مورد چگونگی رسیدگی به شکایات علیه شرکت های تعاونی اعتبار و موسسات مالی و اعتباری، بدینوسیله مقرر می‌شود، دادستان‌های سراسر کشور مکلفند در رسیدگی به پرونده‌های این موسسات هماهنگی لازم را با دادستان محترم کل کشور معمول دارند.

دادستان محترم کل کشور با هماهنگی روسای محترم کل دادگستری استان ها، مسئولیت اجرای این بخشنامه را عهده دار بوده و می بایستی گزارش موردی از اقدامات بعمل آمده را به حوزه ریاست قوه قضاییه ارسال نماید.

به گزارش تسنیم، باوجود ورود دستگاه نظارتی و مجلس به پرونده کاسپین از نگرانی های سپرده گذاران کاسپین کم نشده و این افراد کماکان در روزهای گذشته در شهرهای مختلف کشور تجمع کرده اند. تصاویر ارسالی از کاسپینی ها نشان میدهد که سپرده گذاران این موسسه در اردبیل و نیشابور شب قدر خود را مقابل شعبه این موسسه سپری کرده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید