رشد 300 درصدی صادرات ترکیه به قطر

کدخبر: ۱۷۲۸۸۰
صادرات ترکیه به قطر از زمانی که چهار کشور عربی در ۵ ژوئن بایکوت دوحه را آغاز کردند، از سطح معمول سه برابر افزایش یافت و به ۳۲.۵ میلیون دلار رسید.
رشد 300 درصدی صادرات ترکیه به قطر

به گزارش ایسنا، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مصر و بحرین با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم و دامن زدن به بی‌ثباتی در منطقه، روابط دیپلماتیک با این کشور را قطع کردند در حالیکه این اتهامات از سوی دوحه رد شده است.

این کشورها فهرستی از ۱۳ درخواست را به دوحه فرستاده اند که شامل تعطیلی شبکه تلویزیونی الجزیره، کاهش روابط با ایران و بستن پایگاه نظامی ترکیه در قطر است.

ترکیه که همواره تلاش کرده نقش میانجی منطقه ای را ایفا کند، در این مناقشه از قطر حمایت کرده اما نگران واکنش منفی سایر متحدانش از جمله عربستان سعودی است.

بولنت توفنکچی، وزیر گمرک و بازرگانی ترکیه گفت: از ۵ ژوئن صادرات به قطر به ۳۲.۵ میلیون دلار بالغ شده است که از این میزان، ۱۲.۵ میلیون دلار مواد غذایی بوده است. این رقم سه برابر سطح معمول است.

ترکیه بیش از ۱۰۰ فروند هواپیمای باری محموله به قطر فرستاده است. با اینهمه نیهات زیبکچی، وزیر اقتصاد ترکیه اظهار کرده است ادامه روند صادرات از طریق حمل هوایی امکان پذیر نیست.

بر اساس گزارش رویترز، ترکیه روز پنج شنبه نخستین کشتی حامل مواد غذایی را به قطر ارسال و همچنین گروه کوچکی از سربازان و خودروهای زرهی را به این کشور اعزام کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید