مشکلات سازنده های مسکن مهر پردیس

کدخبر: ۱۷۶۹۴۳
یک سازنده مسکن مهر پردیس با بیان اینکه هرچقدر پروژه های مسکن مهر پردیس طول بکشد هزینه های ثابت به ما تحمیل می شود خبر داد: اگر پرداختها از سوی بانک به موقع انجام شود ۶۵۰ واحد فاز ۵ را در شهریورماه افتتاح خواهیم کرد.
مشکلات سازنده های مسکن مهر پردیس

 

ایرج رهبر در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: تعجب می کنم که چرا برخی رسانه ها عنوان می کنند پیمانکاران پردیس دلشان می  خواهد پروژه مسکن مهر طول بکشد. هرچقدر این پروژه طولانی شود به ضرر سازنده است؛ زیرا به طور دائم هزینه های ثابت شامل پرسنل، دفتر و تشکیلات بر روی دوش ما قرار دارد. ما هم اکنون سه سال است که داریم هزینه ثابت پرداخت می کنم. به علاوه گرانی که شاهد آن هستیم. طی دو ماه اخیر قیمت مصالح افزایش یافته و با توجه به ثابت بودن قیمت تمام شده واحدها، بالا رفتن قیمت مصالح از جیب ما هزینه می شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون در حال تاوان دادن هستیم افزود: دفتر مرکزی من ماهیانه ۱۰۰ میلیون تومان هزینه ثابت دارد. حال در نظر بگیرید پروژه ای که قرار بود ۲ ساله تمام شود ۵ سال طول کشیده و ما در این مدت ضرر کرده ایم. بنابراین اصلا دوست ندارم که مسکن مهر پردیس بیش از این طول بکشد.

رهبر خبر داد: همانطور که می دانید ما در تیرماه ۶۵۰ واحد را در فاز ۵ افتتاح کردیم. بحمدالله کارها در فاز ۵ مقداری روی روال قرار گرفته و قرار است هر دو ماه یک بار افتتاح داشته باشیم. بر همین اساس اگر پرداختها منظم باشد شهریورماه مجددا ۶۵۰ واحد را در فاز ۵ بهره برداری می کنیم.

این سازنده مسکن مهر پردیس با بیان اینکه روز گذشته با متقاضیان جلسه داشتیم و مسائل را به طور شفاف بیان کردیم گفت: پروژه ۱۰ هزار واحدی فاز ۵ پروژه ای سنگین است که نیازمند این هستیم منابع به موقع تزریق شود. صحبتی که با مسوولان شرکت عمران داشتیم این بود اگر به طور مثال ۱۵ میلیارد تومان ماهیانه پرداخت کنند ظرف ۱۰ ماه پروژه را تکمیل می کنیم اما اگر روند پرداخت دچار بی نظمی شود طبیعتا طول مدت ساخت و تحویل طول خواهد کشید.

رهبر درباره صدور دفترچه اقساط برای واحدهای افتتاح شده گفت: تحویل دفترچه اقساط توسط بانک روال طبیعی خود را طی می کند و نگرانی از این بابت وجود ندارد؛ زیرا درخواست پایان کار به طور معمول یکی دو ماه طول می کشد و با توجه به اینکه واحدها از نظر سند و مشخصات فنی هیچ مشکلی ندارند صدور دفترچه اقساط نگرانی خاصی نخواهد داشت و در حال انجام است.

وی تصریح کرد: ۱۵۰ میلیارد تومان از پول ما هم اکنون در بانک است که اگر این مبلغ را تحویل بگیریم واحدهای افتتاح شده در فاز ۵ را به مردم تحویل می دهیم. شرکت عمران در پرداختها مقداری با اختلال عمل می کند اما قول داده اند که به زودی مبالغی را به ما بپردازند.

این سازنده مسکن مهر پردیس همچنین با اشاره به جوسازی برخی  دلالها در پردیس اظهار کرد: بعضی واسطه ها در حال بازارداغی هستند. دلالها جلوی فازها با ماشین می ایستند، پلاکاردهایی مبنی برخرید و فروش مسکن مهر نصب می کنند و در رقابت با یکدیگر سعی می کنند واحدهای خود را بهتر و مرغوب تر جلوه دهند.

وی ادامه داد: به طور مثال یک سری تعاونی ها که واحدهای کوزو را خریداری کردند و حالا قصد فروش دارند مرتبا همدیگر را خراب می کنند و می گویند این فاز بد است و آن فاز خوب است.

رهبر درخصوص قیمت فازهای ۱۱ و ۵ گفت: قیمتهایی که برای فاز ۵ با توجه به کیفیت آن تعیین شده بعضا تا ۱۰۰ میلیون تومان می رسد. فاز ۱۱ هم قیمتها حدود ۷۰-۸۰ میلیون تومان است. البته برخی دلالها سعی می کنند بالاتر بفروشند که مردم باید مواظب باشند و بدانند میانگین قیمتها از این حدود بیشتر نیست.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید