7 نکته مهم در مورد سود سهام عدالت

کدخبر: ۱۸۳۳۱۸
بنابر گفته های مسئولان سازمان خصوصی سازی قرار است تا آخرشهریور یعنی کمتر از یک هفته دیگر سود سهام عدالت به مشمولان پرداخت شود.
7 نکته مهم در مورد سود سهام عدالت
به گزارش اقتصادنیوز ، در خصوص میزان و نحوه پرداخت سود سهام عدالت نکات زیر قابل توجه است:
 
1- اولین قدم برای گرفتن سود سهام عدالت داشتن شماره حساب شبا بانکی معتبر متعلق به خود دریکی از بانک ها یا موسسات مالی  که در سامانه سهام عدالت ثبت و به تایید رسیده باشد.
 
2- میزان دریافتی برای همه یکسان نیست بلکه  کسانی که تاکنون همه سهام شان آزاد شده، ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد و کسانی که حدود ۵۰ درصد سهام عدالت را مالک شده اند، ۶۵ تا ۷۶ هزار تومان واریزی خواهند داشت .
 
3- ۴۹ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۲۹۱ نفر مشمول قطعی سهام عدالت هستند که حدود دو میلیون نفر فوت شده اند و از ۴۷ میلیون نفر باقیمانده هم تاکنون فقط ۳۰ میلیون نفر شماره حساب شبای خود را اعلام کرده اند. 
 
4- سود سهام عدالت در سه مرحله پرداخت می شود و مرحله اول آن به احتمال زیاد پایان شهریور 96خواهد بود.
 
5- مرحله اول دریافت کنندگان سود سهام عدالت افرادی هستند که زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند اینافراد چون مشمول تخفیف 50 درصدی سهام عدالت می شوند بین 130 تا 150 هزار تومان سود دریافت خواهند کرد.
 
6- سایر مشمولان شامل تخفیف 50% نیستند و لذا برای دریافت سود 130تا 150 هزار تومانی باید مابه تفاوت را پرداخت کنند در غیر این صورت فقط سود 65 تا 75 هزارتومانی را دریافت می کنند.
 
7- :  قانون دوره مجاز ثبت نام برای دریافت سهام عدالت بازه زمانی ۱۰ ساله از سال1385 تا ۱۳۹۴ تعیین کرده و پس از آن ثبت نام جدید صورت نگرفته است. همچنین ثبت نام جدید از مشمولان منوط به صدور مجوزهای جدید و مصوبه مجلس است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید