حذف رسمی دلار از مبادلات نفتی ونزوئلا / تسویه حساب با یوآن چین

کدخبر: ۱۸۳۳۴۸
ونزوئلا از روز گذشته به طور رسمی دلار را از فعالیت ها و مبادلات نفتی خود حذف کرد و بهای نفت و سوخت خود را با واحد پول چین اعلام کرد.
حذف رسمی دلار از مبادلات نفتی ونزوئلا / تسویه حساب با یوآن چین

به گزارش خبرگزاری رویترز، این اقدام ونزوئلا به دنبال تصمیم اخیر نیکلاس مادورو رئیس جمهوری این کشور مبنی بر حذف دلار از مبادلات نفتی ونزوئلا به دنبال اعمال تحریم های جدید واشنگتن علیه کاراکاس در دستور کار قرار گرفت.

بولتن هفتگی وزارت نفت ونزوئلا روز گذشته بهای نفت این کشور را در ماه سپتامبر به ' یوان' ( واحد پول چین) اعلام کرد.

در همین حال، وزارت نفت چین در گزارشی عنوان کرد: این شکل از اعلام بهای نفت به دنبال تصمیم رئیس جمهوری مبنی بر اتخاذ راهبردهای جدید برای خلاصی ونزوئلا از استبداد دلار انجام می شود.

شبکه تله سور ونزوئلا نیز درگزارشی به حذف رسمی دلار از فعالیت های نفتی ونزوئلا اشاره و عنوان کرد: ونزوئلا که بزرگترین ذخایر نفت جهان را در اختیار دارد، از روز گذشته گزارش های مربوط به بهای نفت خود را به جای دلار با واحد پول چین اعلام می کند.

تله سور تصریح کرد: این تصمیم به عنوان راهی برای غلبه ونزوئلا بر تاثیر منفی تحریم های مالی تایید شده از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا علیه کاراکاس به شمار می اید.

به گزارش ایرنا، دولت ونزوئلا که در ماههای اخیر با بدترین چالش های سیاسی و اقتصادی تاریخ این کشور روبرو بوده اخیرا با تحریم های امریکا مواجه شده است. دولت کاراکاس اعلام کرده است تحریم های مالی جدید آمریکا بیشتر بر مردم عادی تاثیر می گذارد و واشنگتن با هدف فلج کردن اقتصاد این کشور، تحریم های جدید را در دستورکار قرار داده است. پیشتر «آریستوبولو ایستوریس» معاون رئیس مجلس موسسان ونزوئلا اعلام کرد، تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ونزوئلا مانع از انتقال 18 میلیون جعبه حاوی مواد غذایی به این کشور شده است. وی ضمن محکوم کردن تحریم های آمریکا را علیه کشورش، آن را بخشی از یک «جنگ نامتقارن» خواند و تاکید کرد که این تحریم ها بیشتر بر مردم عادی بویژه بر آسیب پذیرترین اقشار جامعه تاثیر می گذارد .

دور جدید تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا که اوایل شهریور از سوی ترامپ تایید شد، شدیدترین تحریم ها علیه این کشور بوده است. براساس این تحریم ها، موسسات مالی آمریکایی از انجام هرگونه همکاری و تجارت مالی با دولت ونزوئلا و شرکت ملی نفت این کشور منع می شوند. این تحریم ها همچنین بخش هایی از جمله امور وام، اوراق قرضه و اوراق بهاداری را که دولت کاراکاس در آنها نقش داشته، هدف قرار می دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید