نرخ بیکاری 60 درصدی در برخی شهرهای کشور

کدخبر: ۱۸۴۶۷۱
متأسفانه در بین تحصیلکرده‌های ما رقم بیکاری بسیار بالاتر از آنچه که به طور متوسط اعلام می‌شود، است.
نرخ بیکاری 60 درصدی در برخی شهرهای کشور

رحمانی‌فضلی می‌گوید:‌ علیرغم اعلام رقم ۱۲ درصد بیکاری در کل کشور به صورت میانگین، شاهد هستیم که در برخی از شهرها میزان بیکاری به ۶۰ درصد رسیده است.

به گزارش عصرایران به نقل از ایسنا،‌ عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در خصوص زمان ارائه گزارش بعدی آسیب‌های اجتماعی به مقام معظم رهبری گفت: پنجمین جلسه باید در اوایل اردیبهشت ماه برگزار می‌شد که با توجه به وجود فضای انتخابات و ترافیک کاری همه مسئولین و دستگاه‌ها در حوزه‌های مختلف برگزاری انتخابات و همچنین تراکم برنامه‌های رئیس‌جمهور در انتخابات، تقاضا کردیم که این جلسه پس از انتخابات برگزار شود که مورد موافقت قرار گرفت. 

وی افزود: تلاش می‌کنیم که مهر ماه مقام معظم رهبری محبت بفرمایند و جلسه برگزار شود. ما هم گزارش مناسبی داریم و ان شاءالله ایشان خرسندتر خواهند شد. البته راه بسیار طولانی در پیش است.

رحمانی فضلی با اشاره به زنجیره‌ای و چند بعدی بودن آسیب‌های اجتماعی، تاکید کرد: با آسیب‌های اجتماعی متفاوتی از جمله؛ اعتیاد، حاشیه نشینی و طلاق در کشور مواجه هستیم و در این میان در برخی مناطق که میزان بیکاری در آنها بالاست، این آسیب‌ها حادتر هستند.

 علیرغم اعلام رقم 12 درصد بیکاری در کل کشور به صورت میانگین، شاهد هستیم که در برخی از شهرها میزان بیکاری به 60 درصد رسیده است. متأسفانه در بین تحصیلکرده‌های ما رقم بیکاری بسیار بالاتر از آنچه که به طور متوسط اعلام می‌شود، است.

وی حل آسیب‌های اجتماعی را نیازمند مشارکت اجتماعی مردم خواند و گفت: مردم باید بدانند که در قالب تشکل‌های اجتماعی سمن‌ها، احزاب و گروه‌ها و یا به صورت فردی باید پای کار بیایند تا بتوان آسیب‌های اجتماعی را حل و فصل کرد. بی تردید در بسیج مردم نیز فعال‌ترین عنصر رسانه‌ها هستند.

وزیر کشور با تاکید بر نقش بسیار مهم رسانه‌ها در جذب مشارکت‌های اجتماعی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی گفت: رسالت رسانه‌ها؛ کمک به دولت و مردم در مسیر حل معضلات اجتماعی است. رسانه‌ها عموماً به طرح و بیان مسئله می‌پردازند در حالیکه این بخشی از کار است. البته بد نیست که حساسیت جامعه را بالا ببریم و نسبت به این موضوع توجهات را جلب کنیم؛ اما بیشترین تلاش باید برای افزایش مشارکت مردم باشد چرا که از این مسیر می‌توان با این معضلات مقابله کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید