آناتولی: خط لوله نفت کرکوک ـ جیهان ترمیم می شود

کدخبر: ۱۸۵۷۱۷
خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از جبار العیبی وزیر نفت عراق اعلام کرد که وی امروز دستور بازسازی خط لوله نفت کرکوک عراق به بندر جیهان در ترکیه را صادر کرده است.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت نفت عراق طی بیانیه ای اعلام کرد: جبار العیبی دستور مرمت و بازسازی خط لوله نفت کرکوک را که از استان صلاح الدین و موصل عبور کرده و به بندر جیهان ترکیه می رسد، صادر کرده است.

به گزارش این رسانه، بدین ترتیب با بازسازی این خط لوله، وضع اقتصادی و مالی عراق با صادرات نفت از این مسیر بهبود خواهد یافت.

آناتولی همچنین به نقل از عاصم جهاد سخنگوی وزارت نفت عراق اعلام کرد: انتقال نفت از طریق خط لوله نفت کرکوک ـ جیهان پس از سیطره گروه تروریستی داعش به استان های صلاح الدین و نینوا در سال 2014 به علت تخریب شدن خط لوله متوقف شده بود.

این رسانه به نقل از وی اعلام کرد که با ترمیم این خط لوله، حجم صادرات سابق عراق که در حال حاضر متوقف شده، احیا شده و روزانه 250 تا 400 هزار بشکه نفت خام از این مسیر صادر خواهد شد.

به گزارش آناتولی، فاتح یلدیز سفیر ترکیه در بغداد و وزیر نفت عراق نیز دیروز طی دیداری صادرات نفت این کشور از طریق خط لوله کرکوک - جیهان را بررسی کردند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید