اتصال 21 مرکز استان به شبکه ریلی تا پایان برنامه ششم

کدخبر: ۱۸۷۳۷۹
وزیر راه و شهرسازی گفت: در پایان برنامه ششم توسعه با هدف توسعه جهشی شبکه ریلی، 21 مرکز استان زیر پوشش شبکه ریلی کشور قرار می گیرند.
اتصال 21 مرکز استان به شبکه ریلی تا پایان برنامه ششم

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «عباس آخوندی » در نشست بررسی عملکرد طرح های اقتصاد مقاومتی در زمینه توسعه شبکه ریلی کشور که عصر دوشنبه در سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، افزود: اکنون از ظرفیت کامل تجهیزات مربوط به توسعه شبکه ریلی کشور استفاده می شود و کارخانه های تولید قطعات مورد نیاز نیز به طور تقریبی با ظرفیت کامل کار می کنند.

آخوندی تاکید کرد سازمان برنامه و بودجه باید از طرح های ریلی حمایت و در بودجه سال 1397 سیاستگذاری ها و اولویت های بودجه ای را در این زمینه مشخص کند.

وی بحث افزایش بهره وری سرمایه گذاری های انجام شده را در کنار توسعه شبکه ریلی مهم دانست که در سیاست های ابلاغ شده برنامه اقتصاد مقاومتی، بر این مساله تاکید شده است.

به گفته وی، ساخت خطوط فرعی، افزایش سهم حمل و نقل مسافر و بار شبکه ریلی، توسعه خطوط دوم، سوم و حتی چهارم، بهره گیری بیشتر از فناوری لکوموتیوهای برقی و خطوط برقی و توسعه خطوط سریع السیر از برنامه های وزارت راه و شهرسازی برای افزایش بهره وری است.

وی همچنین بر تربیت و توسعه نیروی انسانی در بخش خصوصی و همچنین شرکت ملی راه آهن تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، اکنون 261 هزار و 805 کیلومتر انواع راه در شبکه راه های کشور وجود دارد و برای توسعه این شبکه 240 هزار طرح جدید در حال اجراست که 15 هزار کیلومتر آن تاکنون به بهره برداری رسیده است.

اکنون طول راه آهن در کشور به بیش از 11 هزار کیلومتر رسیده است و دولت نظر دارد در افق چشم انداز توسعه طول خط آهن کشور را به 25 هزار کیلومتر برساند.

مدیرعامل راه آهن امروز اعلام کرد: با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی باید در پایان برنامه ششم سهم شبکه ریلی کشور در حمل بار به 30 درصد افزایش یابد.

«سعید محمدزاده» افزود: در کشور سالیانه حدود 260 میلیارد تن کیلومتر بار حمل می‌شود که 27 میلیارد تن کیلومتر آن سهم راه‌آهن است.

وی ادامه داد: پارسال 23 میلیون مسافر با شبکه ریلی جابجا شدند که سهم قطارهای حومه ای نزدیک به 6 میلیون نفر بود و انتظار داریم با تشکیل شرکت قطارهای حومه ای در راه آهن جمهوری اسلامی ایران تا سال 1400 سهم قطارهای حومه‌ای به چهار میلیون نفر برسد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید