ارزش دلار و یورو پایین آمد

کدخبر: ۱۹۱۴۳۹
شاخص بورس کشورهای آسیایی با روند افزایشی به کار خود ادامه داد؛ در حالی که دلار و یورو با افت ارزش روبرو شدند

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز چهارشنبه بار دیگر به بیشترین سطح خود در مقیاس یک دهه اخیر رسید که این موضوع را می توان در افزایش سود شرکت ها به دنبال رشد قوی اقتصاد جهانی و سوق دادن سرمایه گذاران به سمت بازارهای بورس، دنبال کرد.

در همین حال، میانگین شاخص بورس آسیا - اقیانوسیه در منطقه خارج از ژاپن در مجموع ۱.۳ درصد افزایش نشان می دهد که بیشترین میزان کسب سود این شاخص در ۸ ماه اخیر محسوب می شود.

همچنین شاخص بورس آسیا - اقیانوسیه در سال جاری میلادی روند صعودی به خود گرفته و فقط یک ماه در سال جاری میلادی روند نزولی را تجربه کرد؛ ضمن اینکه تاکنون ۳۳ درصد رشد شاخص داشته و در مسیر بهترین عملکرد سالانه خود قرار داد و از سال ۲۰۰۹ میلادی به بعد ۶۸ درصد جهش زده است.

همچنین بورس نیکی ژاپن ۸ دهم درصد و کاسپی کره جنوبی ۴ دهم درصد افزایش پیدا کرد و در استرالیا شاخص بورس اس اند پی ASX ۲۰۰ به ۶ هزار واحد صعود کرد. شاخص بورس HSI هنگ سنگ هنگ کنگ هم در سال جاری میلادی ۳۵.۵ درصد بالا آمده و در چین شاخص بورس CIS ۳۰۰ هم تا کنون ۲۷.۴ درصد رشد را تجربه کرده است.

در آمریکا هم سه شاخص اصلی بورس وال استریت طی ۲۴ ساعت گذشته با افزایش قابل توجهی روبرو شدند و ارزش اوراق بهادر ۲ ساله آمریکا با ۱.۷۷ درصد سود به بیشترین سطح خود از سال ۲۰۰۸ میلادی به بعد رسیده است.

در بازار جهانی ارز، شاخص ارزش دلار در برابر ۶ سبد اصلی ارز جهان با کاهش روبرو شد و دلار استرالیا هم با روندی یکنواخت به ۰.۷۵۷۶ دلار رسید و یورو هم با روند نزولی به ۱.۱۷۴۱ دلار رسید و از بیشترین سطح خود در یک ماه اخیر که ۱.۱۸۶۰ دلار بود فاصله گرفته است. همچنین قیمت منطقه ای طلا هم با کمی تغییر به یکهزار و ۲۸۰ دلار و ۶۱ سنت در هر اونس رسید.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید