امسال ۱۸ میلیون نفر و ۱۴۵ هزار پرواز در مهرآباد انجام می شود

کدخبر: ۱۹۶۵۶۱
مدیر کل سابق فرودگاه مهرآباد گفت: تا پایان امسال بیش از ۱۸ میلیون نفر از این فرودگاه تردد خواهند کرد.
امسال ۱۸ میلیون نفر و ۱۴۵ هزار پرواز در مهرآباد انجام می شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی رستمی در مراسم تودیع خود از سمت مدیرکلی فرودگاه مهرآباد با بیان اینکه از تاریخ ۲۴ خرداد ۹۳ فرودگاه مهرآباد را تحویل گرفته ام گفت: وقتی از فرودگاه تبریز به تهران آمدم بعد از مدتی متوجه شدم با تجربه مدیرکلی فرودگاه نمی شود مهرآباد را کنترل و اداره کرد و باید مدیریت بحران با علم و دانش مسئولیت تشریفات و کارهای از این دست را برعهده بگیرد.

وی با بیان اینکه تشریفات عالی و مجامع بین‌المللی که در کشور برگزار می شود، از مهراباد شروع و به این فرودگاه خاتمه می یابد، افزود: امسال تعداد مسافران مهرآباد به ۱۸میلیون نفر خواهد رسید و حتی ممکن است از آن عبور کند.

مدیرکل سابق مهرآباد ادامه داد: تعداد پروازها در مهرآباد امسال به ۱۴۵ هزار پرواز می رسد که به طور متوسط روزانه بین ۴۳۰ تا ۴۴۰ پرواز از این فرودگاه انجام می شود.

عضو جدید هیئت مدیره فرودگاه امام خمینی افزود: در این مدت بخش تاکسیرانی، اعزام و پذیرش مسافر و روان سازی تردد مسافران و سایر اقدامات انجام شد.

به گفته رستمی فرودگاه مهرآباد باید ظرفیت سازی شود و خارج از اراده ماست که بتوانیم ظرفیت مهرآباد را کنترل کنیم تا زمانی که بخشی از پروازها به فرودگاه امام منتقل شود.

مدیرکل سابق مهرآباد اظهار داشت: نارضایتی در مهرآباد وجود داشت که در این مدت به رضایت نسبی مسافران دست یافته ایم.

وی تأکید کرد: اگر در گذشته فرودگاه های دیگر سال یکی دو روز در سال بحران دارند، فرودگاه مهرآباد هر روز بحران دارد مگر یکی دو روز در سال.

رستمی با اشاره به حادثه منا تصریح کرد: در سال ۹۴ که میزبان شهدای منا بودیم برنامه سنگینی اجرا شد چرا که هم حساسیت روی برنامه بود و هم باید شأن پیکر شهدا همزمان با رعایت مسائل بهداشتی و حضور روسای سه قوه حفظ می شد.

مدیرکل سابق مهرآبادبا بیان اینکه اجلاس هایی که در فرودگاه مهرآباد برگزار می شود فشار مضاعفی بر این فرودگاه وارد می کند، ادامه داد: حتی یک روز هم احساس تنهایی نکردم.

این مقام مسئول در شرکت فرودگاه ها و نوآوری هوایی ایران خاطرنشان کرد: حتی روز گذشته که در حال تحویل مسئولیت بودم ناگهان هشدار فول امرجنسی اعلام شد و چرخ یکی از هواپیماها باز نشده بود که به دنبال پیگیری آن رفتیم.

وی از دیگر مشکلات مهرآباد را مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر عنوان کرد و گفت: از همه مقامات وزارت راه و شهرسازی و سایر وزارتخانه ها بابت حمایت از فرودگاه مهرآباد تشکر می کنم.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید