آغاز پرداخت وام اشتغال روستائیان از امروز

کدخبر: ۱۹۹۲۲۰
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز پرداخت وام اشتغال روستاییان از امروز- پنج شنبه- خبر داد و گفت: در مرحله نخست دو هزار میلیارد تومان به هشت هزار متقاضی وام اشتغال پرداخت می‌شود.
آغاز پرداخت وام اشتغال روستائیان از امروز

علی ربیعی دیروز در حاشیه نشست هیات دولت گفت: 50 هزار نفر برای دریافت این وام ثبت نام کرده بودند که در مرحله نخست، هشت هزار و 150 نفر به بخشهای مربوطه معرفی شده‌اند.

به گفته وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، امسال از مبلغ 12 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده در این طرح دو هزار میلیارد تومان پرداخت خواهد شد البته این طرح طبق قواعدی پرداخت می‌شود که منجر به اشتغال شود.

وی با اشاره به ارائه آموزش فنی و حرفه‌ای به متقاضیان اظهار کرد:گروه مشاوران از زمان ثبت نام تا بازاریابی همراه متقاضیان خواهند بود.

ربیعی خاطرنشان کرد: این طرح فردا همزمان در پنج استان کشور از گیلان آغاز خواهد شد.

وی همچنین درباره باز شدن جعبه سیاه کشتتی نفتکش سانچی اظهارکرد: جعبه سیاه این کشتی امروز با حضور نمایندگان سازمان بنادر و دریانوردی، کشتیرانی، طرف سوئدی سازنده کشتی و طرف پانامایی باز شد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: قرار بود جعبه سیاه دو کشتی(سانچی و کریستال) همزمان باز شود که ما گفتیم ابتدا جعبه سیاه سانچی باز شود.

وی در پاسخ به این سئوال که گفته می‌شود عملیات جستجو در این کشتی با کندی صورت می‌گیرد گفت: با توجه به وجود سم در کشتی نمی‌توانند داخل بروند رباتها هم فقط عکس می‌گیرند که آن هم نمی‌توانند داخل کابین‌ها بروند.

ربیعی همچنین در پاسخ به سئوالی درباره شناسایی مقصر در این سانحه اظهار کرد: شکایت در دریا قواعد خاصی دارد شرکتهای بیمه و حقوقی میزان خسارت را تعییین می‌کنند. در دریا این طور نیست که یک طرف صد درصد مقصر باشد بلکه هر دو طرف را با درصدهای متفاوت مقصر می‌گیرند.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی همچنین درباره عنوان شهید خدمت به ملوانان جان باخته در سانحه کشتی سانچی گفت: آقای شهیدی مسئله این را پذیرفته‌اند البته عنوان شهید خدمت هست و مزایا را خود شرکت پرداخت می‌کند.

وی در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص ادغام صندوق فولاد با صندوق بازنشستگان کشوری گفت: این طرحی است که در مجلس مطرح است. ادغام مشکلی را در این زمینه حل نمی‌کند.

ربیعی افزود: به صندوق فولاد باید دارایی‌هایی می‌دادند که بتواند در محل درامد آن خود را اداره کند متاسفانه دارایی‌هایی را به صندوق دادند که عمدتا به این دارایی‌ها باید منابع مالی تزریق شود و این مسئله باید اصلاح شود

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: البته امسال دو هزار و 500 میلیارد تومان از محل مطالبات صندوق پیش‌بینی شده است که احتمالا در مجلس هم به این رقم اضافه می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید