آخرین وضعیت پروازی و خرید هواپیما در چابهار

کدخبر: ۱۹۹۹۸۱
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار آخرین وضعیت خرید هواپیما و راه اندازی ایرلاین چابهار را تشریح کرد.
آخرین وضعیت پروازی و خرید هواپیما در چابهار

عبدالرحیم کردی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ثبت هواپیمایی آساجت در منطقه آزاد چابهار انجام و موافقت مربوط به این مسئله در سازمان هواپیمایی کشور اخذ شده است، اظهار کرد:  در حال مذاکره برای خرید هواپیما هستیم که در همین راستا سه راهکار با خرید تعداد هواپیماهای مختلف تعریف شده است.

وی ادامه داد: در ارتباط با خرید هواپیما و با توجه به شرایط بین‌المللی که وجود دارد، با چند مجموعه در حال مذاکره هستیم و بر اساس هدف و برنامه‌ریزی قطعی با شرکت مربوطه که سایت هواپیماهای کوچک و متوسط است، هواپیمای با ظرفیت ۹۰ تا ۱۰۰ نفره را برنامه‌ریزی و مذاکره با دو برند را آغاز کرده‌ایم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار با اعلام اینکه دو برند مربوطه از کشورهای برزیل و کانادا هستند، اظهار کرد: همزمان هر دو موضوع در حال پیشبرد است و با توجه به مسائلی که در حوزه فاینانس وجود دارد، با مشکلات و محدودیت‌هایی مواجهیم که هنوز طرح مذکور به مرحله نهایی نرسیده است.

کردی ابراز امیدواری کرد که تا بهار سال آینده مسئله خرید هواپیماها نهایی شود.

وی با بیان اینکه سایر فعالیت‌های مربوط به زیرساخت‌ها و تشریفات پروژه در حال انجام است گفت: خوشبین هستیم که در زمان کوتاهی این پروژه بهره‌برداری شود.

او با بیان اینکه همزمان سه راهکار در حال بررسی است، توضیح داد: در هر یک از راهکارها تعداد هواپیماهای مختلفی از جمله پنج و سه هواپیما تعریف شده است. همه این تصمیمات به مدل فاینانس پروژه بستگی دارد و با توجه به اینکه سه راهکار را مدنظر قرار داده‌ایم، سه بسته تعریف شده و هر یک از آنها ممکن شود، به مرحله نهایی خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار  در مورد سرنوشت فرودگاه بین المللی چابهار نیز خاطرنشان کرد: فرودگاه فعلی حدود ۳۵ کیلومتر از مرکز چابهار فاصله دارد و برنامه‌ای توسط وزارت راه و شهرسازی برای ساخت فرودگاه بین‌المللی در چابهار بنابر درخواست منطقه آزاد مدنظر قرار گرفته است.

کردی افزود: به دلیل اینکه جانمایی فرودگاه خارج از محدوده منطقه آزاد چابهار بود، متولی طرح شرکت فرودگاه‌های کشور است و آن‌ها نیز در حال مذاکره هستند و شرط ساخت فرودگاه جذب سرمایه‌گذار است؛ چراکه در غیر این صورت شاید مباحث مالی به دولت اجازه ساخت یک فرودگاه جدید را ندهد. علاوه بر این شرکت فرودگاه‌ها در حال برنامه‌ریزی برای واگذاری به بخش خصوصی است. ما نیز متقاضی ساخت فرودگاه بین‌المللی هستیم که مباحث مربوطه را همراه با وزارت راه و شهرسازی پیش می‌بریم که امیدواریم در صورت جمع‌بندی، سرمایه‌گذار فرودگاه شویم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید