استقبال دولت از تصمیم یارانه‌ای مجلس

کدخبر: ۲۰۰۰۸۳
تسنیم: رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اصلاحات صورت‌گرفته در کمیسیون تلفیق درباره بودجه سال ۹۷ گفت: تصمیم کمیسیون تلفیق درباره پرداخت یارانه‌‌ها «پخته» بود.
استقبال دولت از تصمیم یارانه‌ای مجلس

محمدباقر نوبخت در دفاع از کلیات لایحه بودجه سال 1397 در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به اصلاحات صورت‌گرفته در کمیسیون تلفیق اشاره کرد و  اظهار داشت: در روز گذشته کمیسیون تلفیق اصلاحات خوبی را در لایحه بودجه سال 97 انجام داد که امیدواریم با کمک شما نمایندگان محترم بتوانیم برای سال آینده بودجه مناسبی را داشته باشیم.

وی راجع به برخی از این اصلاحات گفت: اصلاح ردیف درآمدی و هزینه‌ای تبصره 14 برای پرداخت یارانه‌ها تصمیم بسیار شایسته و پخته‌ای بود به‌طوری که مجریان از ابتدای سال 1397 مشکلی برای پرداخت یارانه‌ها به خانوارهای نیازمند نخواهند داشت و منویات مجلس محترم در ارتباط با پرداخت یارانه خانوارها و صرفه‌جویی از محل یارانه‌های خانوارهای پردرآمد اجرا می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین درباره اصلاح صورت‌گرفته در لایحه بودجه در خصوص میزان اوراق مشارکت نیز یادآور شد: با توجه به تصمیم صورت‌گرفته در لایحه بودجه در خصوص تبصره 5 و تقلیل میزان اوراق مشارکت و اوراق مالی در سال 97 نیز باید از کمیسیون تلفیق قدردانی کنیم که سقف اوراق به همان میزانی که در لایحه دولت بود برگردانده شد.

نوبخت در این زمینه گفت: برخی نگران بودند که با کاهش سقف اوراق مشارکت نتوانیم کارهای عمرانی را به سرانجام برسانیم اما آنچه مدنظر دولت است در بند "ب" مستتر است که کمیسیون تلفیق آن را تغییر نداد لذا دولت از این تصمیم نیز استقبال می‌کند.

وی در ادامه در خصوص برخی نکاتی که دولت معتقد است اگر در لایحه بودجه مورد توجه نمایندگان قرار گیرد با پشتیبانی دولت مواجه خواهد شد، گفت: فکر می‌کنیم که اگر کمیسیون تلفیق در رابطه با موضوع افزایش حقوق متعارف اعضای هیئت علمی با سقفی که دولت پیشنهاد داده بود عمل می‌کرد، بهتر بود البته امیدواریم این موضوع در صحن علنی و در جزئیات مورد توجه نمایندگان قرار بگیرد.

معاون رئیس جمهور به موضوع همسان‌سازی و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اشاره کرد و گفت: دولت در لایحه بودجه سال 97 برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هزار میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی کرده است که انتظار داشتیم مجلس میزان آن را مانند سال جاری افزایش دهد، البته کمیسیون تلفیق اعتبار آن را هزار میلیارد تومان افزایش داد، باز شنیدیم پیشنهاداتی است که بتوانیم این اعتبار را به رقم سال جاری برسانیم که قطعاً دولت استقبال خواهد کرد. باخبرم که رئیس محترم مجلس نیز علاقه‌مند است این ترمیم در بودجه از سوی مجلس صورت گیرد.

نوبخت در همین زمینه گفت: دکتر کامران همیشه نگران بازنشستگان صنعت فولاد هستند، ما در آنچه در ردیف‌های مرتبط است این موضوع را دیده‌ایم و پیش‌بینی کردیم که این عزیزان هم سر ماه حقوق بگیرند.

وی در ادامه گفت: هرآنچه مورد نظر نمایندگان محترم است با تصویب کلیات بودجه عملیاتی می‌شود. امیدواریم بعد از تصویب کلیات زمان را از دست ندهیم و در حین بررسی جزئیات با دقت نظر مجلس ترمیم‌های مناسب و شایسته‌ای را در بودجه لحاظ کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید