تعلیق ایران از لیست سیاه اف‌ای‌ تی‌اف تمدید شد

کدخبر: ۲۰۲۵۸۴
در بیانیه کارگروه ویژه اقدام مالی، آمده است این گروه تصمیم گرفته است تعلیق ایران را تا ماه ژوئن ۲۰۱۸ تمدید کند.
تعلیق ایران از لیست سیاه اف‌ای‌ تی‌اف تمدید شد

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی گروه ویژه اقدام مالی ( اف ای تی اف، FATF)، در تازه‌ترین اجلاس این گروه که از ۲۱ تا ۲۳ فوریه ۲۰۱۸ در شهر پاریس برگزار شد، این گروه روی حمایت مالی از تروریسم متمرکز شد.

صورت‌جلسه برگزار شده شامل موارد متعددی از قبیل تصویب و ارائه گزارش به وزرای دارایی و روسای بانک مرکزی گروه ۲۰، ارزیابی اقدامات کشورهای نروژ و اسپانیا، پایش اقدامات ایران در زمینه مقابله با پول‌شویی و تامین مالی تروریسم، ارتقای درک از ریسک ارزهای مجازی و... بوده است.

در بخشی از این گزارش آمده است: در ژوئن ۲۰۱۶ اف ای تی اف از تعهدات مقامات بلندپایه سیاسی ایران برای رسیدگی به نواقص قوانین خود در مورد مبارزه با پول‌شویی و حمایت از تروریسم و پذیرش کمک‌های فنی در اجرای طرح عملیاتی خود، استقبال کرد و با توجه به پای‌بندی ایران به تعهدات خود، این گروه در نوامبر ۲۰۱۷ تصمیم گرفت تعلیق ایران از فهرست سیاه خود را تمدید کند.

در ادامه این گزارش آمده است: از ماه نوامبر ۲۰۱۷ ایران یک رژیم اعلام اطلاعات جریانات نقدی را معرفی و پیش‌نویس قانون مبارزه با پول‌شویی و حمایت مالی از تروریسم را آماده کرده است، با این حال هنوز بیشتر موارد مورد انتظار از این کشور به طور کامل برآورده نشده است. با توجه به این‌که ایران پیش‌نویس قانون مبارزه با جرائم فوق را در مجلس تهیه کرده است، اف ای تی اف تصمیم گرفته است تعلیق ایران از فهرست سیاه را تمدید کند و بسته به میزان این کشور در تکمیل اقدامات لازم، در اجلاس بعدی در ماه ژوئن این اقدامات مجددا ارزیابی خواهد شد. اف ای تی اف از ایران انتظار دارد اقدامات اصلاحی را با سرعت بیشتری دنبال کند تا از اعمال اصلاحات ضروری اطمینان حاصل شود.

ایران تا زمانی که اقدامات لازم را تکمیل نکند در بیانیه عمومی باقی خواهد ماند و اف ای تی اف از اعضاء و قضات خود می‌خواهد به موسسات مالی ایرانی مشورت‌های لازم داده شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید