پیش‌بینی کسب درآمد میلیاردها دلار از فروش ساعت‌های هوشمند

کدخبر: ۲۰۲۷۳۸
تحلیلگران بر این باورند که تا سال ۲۰۲۲ میلادی درآمدی معادل ۲۹ میلیارد دلار عائد شرکت های سازنده ساعت‌های هوشمند در جهان خواهد شد.

پیش‌بینی کسب درآمد میلیاردها دلار از فروش ساعت‌های هوشمند

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت investopedia، این روزها که بازار گجت‌های هوشمند همچون ساعت‌های هوشمند داغ شده است، تحلیلگران و کارشناسان برآورد کرده‌اند که تا چهار سال آینده یعنی ۲۰۲۲ میلادی فروش ساعت‌های هوشمند به رکورد بی سابقه‌ای دست خواهد یافت و موجبات ایجاد یک تجارت پرسود را برای غول‌های تکنولوژی، شرکت‌های سازنده ساعت‌های هوشمند و خرده‌فروشان در بازار را فراهم کرده و سود هنگفتی را برای آنها به ارمغان خواهد آورد.

همانطور که در تازه‌ترین گزارش‌ها اعلام شد که میزان فروش ساعت‌های هوشمند اپل (اپل واچ) در سه ماهه چهارم و پایانی سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی رکورد زده است، حالا انتظار می‌رود این روند در سال های آتی نیز با افزایش قابل توجهی روبه رو شود.

تحلیلگران در موسسه  CCS Insights معتقدند که این افزایش در میزان فروش ساعت‌های هوشمند را مدیون ساعت‌های هوشمند اپل (اپل واچ) هستیم چراکه شرکت اپل با فروش ۸ میلیون دستگاه ساعت هوشمند اپل واچ در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۷ میلادی به رکوردی بی‌سابقه دست یافته است و همین امر باعث شده کاربران بیشتری از این گجت هوشمند استقبال کنند.

از دیگر رقبای معروف و محبوب اپل واچ، می‌توان به ساعت‌های هوشمند سامسونگ Gear S۳ و هوآوی واچ ۲ اشاره کرد. با اینکه این دو محصول توانایی پشتیبانی از هر دو سیستم اندروید و iOS را دارند، اپل واچ تاکنون هیچ علاقه‌ای به کار کردن با سیستم عامل اندروید از خود نشان نداده است. اما باز هم با این حال، اپل توانسته است به میزان قابل توجهی از فروش فصلی و سالانه خود برسد و از سایر رقبای سرسخت خود سبقت بگیرد.

طبق این گزارش، در پنج سال آینده فروش ساعت‌های هوشمند در جهان سالانه به میزان ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت. همچنین پیش‌بینی شده است ۷۱ میلیون دستگاه ساعت هوشمند در سال جاری ۲۰۱۸ میلادی به فروش برسد و این رقم تا سال ۲۰۲۲ به دو برابر میزان کنونی آن معادل ۱۴۰ میلیون دستگاه ساعت هوشمند برسد. پیش بینی این میزان افزایش به فروش ۲۴۳ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۲ میلادی منجر به کسب ۲۹ میلیارد دلار درآمد خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید