عراقچی خبرداد

رفع تحریم‌ها ورسیدگی به موارد نقض برجام توسط آمریکا دستور کار نشست آستانه

کدخبر: ۲۰۴۶۲۶
هشتمین نشست کمیسیون مشترک برجام از آغاز اجرای توافق هسته ای تاکنون، روزجمعه درهتل کوبورگ وین آغاز شد و به گفته سیدعباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه این نشست بر موضوع رفع تحریم ها و رسیدگی به موارد نقض برجام توسط آمریکا متمرکز خواهد بود.

جلسه امروز یازدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام و هشتمین نشست آن از آغاز اجرای برجام (16 ژانویه 2016) تا کنون است که درسطح مدیران سیاسی ایران و کشورهای 5+1 و به میزبانی هلگا اشمید دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا برگزار می شود. 

از طرف ایران سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان و از طرف آمریکا 'برایان هوک' مشاور ارشد سیاسی رکس تیلرسون وزیرخارجه برکنار شده آمریکا در این نشست حضور دارد.

عراقچی روز پنجشنبه با نماینده اتحادیه اروپا و برخی کشورهای مشارکت کننده در برجام دیدارهای دوجانبه ای برگزار کرد و امروز نیز پس از نشست کمیسیون مشترک برجام دیدارهای دوجانبه ای خواهد داشت. 

معاون وزیر امور خارجه پنجشنبه شب در گفتگو با ایرنا با بیان اینکه در دیدارهای دوجانبه در وین موارد نقض برجام توسط آمریکا مطرح شده است، افزود: در این دیدارها مشورت های نزدیکی داشتیم و شرایط را تشریح کردیم ؛ تحولاتی که در پیش است تحولات چندان آسانی نخواهد بود؛ ضرب الاجلی که آقای ترامپ تعیین کرده است مسلما برخلاف تعهدات آمریکا است چون ایجاد فضای نگرانی و تردید درباره اینکه پس از این ضرب الاجل چه شرایطی پیش خواهد آمد، طبعا باعث عدم اجرای موفقیت آمیز برجام در زمان کنونی می شود و این از نظر ما نقض روشن برجام است. 

وی گفت: تحولات چندان آسانی در پیش رو نیست و امیدواریم در مجموعه کمیسیون مشترک برجام به درک مشترکی از شرایط جاری برسیم.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: این بار بحث ما در کمیسیون مشترک بطور مشخص بر موضوع رفع تحریم ها و بدعهدی ها و تعلل ها و حتی مشخصا نقض تعهدات انجام شده توسط دولت آمریکا، متمرکز خواهد بود و هیات ایرانی موارد مشخص نقض برجام توسط آمریکا را در کمیسیون مشترک ارائه خواهد کرد. 

وی افزود: کمیسیون مشترک دارای گروه های کاری مختلف است و روز چهارشنبه گروه کاری رفع تحریم ها تشکیل جلسه داد و بصورت دقیق و مفصل همه مواردی که توسط آمریکا یا دیگران در چهارچوب برجام مورد نقض یا تاخیر واقع شده است را برشمردیم و این ها در گروه کاری بررسی شده و گزارش گروه کاری در کمیسیون مشترک ارائه خواهد شد. 

وی افزود: این گزارش را هم طرف مقابل و هم طرف ایرانی ارائه خواهد داد. ما برداشت های خودمان را ارائه خواهیم داد و انتظار داریم که کمیسیون مشترک درخصوص این موارد نقض موضع خودش را بیان کند. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید