خبر خوش برای روستاییان سیستان و بلوچستان

کدخبر: ۲۰۶۵۸۸
نماینده مردم زاهدان در مجلس: 780 میلیارد تومان بودجه برای کسب و کارهای روستایی به سیستان و بلوچستان تخصیص داده شد که مدیران استانی آگاهانه باید برای جذب این بودجه برنامه‌های خود را به دولت ارائه دهند تا ما با تلاش و پیگیری جذب این بودجه را حتمی کنیم.
خبر خوش برای روستاییان سیستان و بلوچستان

علیم یارمحمدی در نشست خبری با بیان این مطلب گفت: وزیر نفت 250 میلیارد تومان بودجه برای بازسازی حفاری‌های گازرسانی و تعمیر آسفالت معابر زاهدان در نظر گرفته است.

وی بیان کرد: برای بهبود وضعیت شهرداری زاهدان، دستگاه‌های اجرایی نیز باید بدهی‌های خودشان را به این سازمان بپردازند.

یارمحمدی درباره محقق شدن شعار سال گفت: برای اینکه کشور وابسته به بیگانان نباشد و اقتصادی قوی داشته باشیم، باید توجه ویژه‌ای به تولیدات داخلی و مصرف کالای ایرانی شود.

یار محمدی افزود: توجه به تولیدات داخلی بسیاری از مشکلات اقتصادی و بیکاری جوانان را برطرف می‌کند، برای محقق شدن این مهم تولیدکنندگان داخلی باید با ارتقای کیفیت کالاهای تولیدی خود مردم را در جهت مصرف کالای ایرانی تشویق کنند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس با بیان اینکه ظرفیت سیستان و بلوچستان در زمینه گردشگری کم نظیر و بی نظیر است، گفت: بدنه کارشناسی در زمینه بهره‌گیری از ظرفیت‌های گردشگری در استان باید فعال شود و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان باید زیرساخت‌های گردشگری را فراهم کند.

یار محمدی با بیان اینکه با پیگیری‌های که از سوی وزارتخانه‌ها و سازمان برنامه و بودجه صورت گرفته، ساخت بزرگراه زاهدان تا میلک در برنامه‌های دولت ردیف دار شده است، گفت: ان شاء الله تا پایان این دولت این برزگراه به بهره‌برداری می‌رسد.

یارمحمدی اظهار کرد: اصحاب رسانه باید ظرفیت‌های گردشگری سیستان و بلوچستان را به خوبی معرفی کنند.

وی با اشاره به کمبود منابع آبی در سیستان و بلوچستان گفت: وزارت نیرو در زمینه مدیریت صحیح منابع آبی در این استان باید ورود جدی داشته باشد.

وی افزود: متاسفانه در این زمینه برنامه ریزی مناسبی وجود ندارد؛ به عنوان مثال سد زیردان با وجود آبگیری به علت آماده نبودن زیر ساخت‌های پایین دست آن 100 میلیون مترمکعب آب ذخیره شده در این سد تبخیر شد، در حالی که مردم منطقه زیر پوشش آن با بحران بی آبی رو به رو هستند.

وی اضافه کرد: هر سال از اواخر اسفند سیل به صورت دشت مال از افغانستان وارد سیستان می‌شد، ولی متاسفانه پارسال و امسال تا کنون هیچ آبی از طریق رودخانه هیرمند وارد این منطقه نشده است.

وی بیان کرد: متاسفانه در مساله آب در کشور هیچ برنامه جامعی وجود ندارد که نیاز است دولتمردان در این زمینه ورود جدی داشته باشند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس با اشاره به دیدارهای جداگانه خود با رئیس جمهوری و معاون اول رئیس جمهوری و پیگیری‌های لازم برای حل مشکلات شهرداریهای استان گفت: تمهیدات بسیار خوبی برای بهبود وضعیت شهرداری زاهدان اندیشیده شده است.

 
تیتر یک
اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
کارگزاری مفید