رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه:

بحث ممنوعیت واردات کالا از 4 کشور وجود ندارد.

کدخبر: ۲۰۶۸۷۸
بانک مرکزی در تکمیل بخشنامه ممنوعیت واردات کالا از کشورهای ترکیه، چین، کره و هند به صورت بدون انتقال ارز، موارد چندگانه‌ای را به شبکه بانکی ابلاغ کرده که این شائبه به وجود آمده است با این تصمیم واردات کالا از این کشورها با محدودیت روبرو خواهد شد. اما رضا کامی در این باره گفت: بحث ممنوعیت واردات کالایی وجود ندارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه تصریح کرد که بخشنامه بانک مرکزی مبنی بر ممنوعیت واردات کالا از چهار کشور به معنی محدودیت واردات کالا نیست، بلکه قرار است عملیات واردات از طریق سیستم بانکی و گشایش ال سی از این کشورها انجام شود.

کامی در ادامه گفت: پیش از عید، بانک مرکزی بخشنامه‌ای ابلاغ کرده بود که واردات کالا از چهار کشور ترکیه، هند، کره و چین بدون انتقال ارز ممنوع است. یعنی پیش از بخشنامه، تجار به بانک مراجعه نمی‌کردند، خارج از کشور پول داشتند و ثبت سفارش می‌کردند و جنس را می‌خریدند اما اکنون بر اساس این بخشنامه این اقدام باید از کانال بانک انجام شود و هیچ ممنوعیت خاصی در جریان نیست.

وی افزود: اصلا بحث کالایی وجود ندارد که مثلا واردات بعضی کالاها از ترکیه ممنوع شده باشد. از طرف دولت ترکیه هم هیچ ممنوعیتی برای واردات کالاها از ایران وجود ندارد و طبق روال قبلی انجام می‌شود. این فقط از طرف ایران است که واردات از این چهار کشور از شکل بدون انتقال ارز خارج شود و از طریق بانکی و به صورت ال سی یا اعتبارات اسنادی و روش‌های دیگر انجام شود و هیچ ممنوعیت واردات کالایی در این بخشنامه وجود ندارد و در واقع سیستم واردات تغییر کرده است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید