سیف: سوم اردیبهشت سامانه نیما با حضور جهانگیری افتتاح می‌شود

کدخبر: ۲۰۸۷۶۱
رییس کل بانک مرکزی خبر داد: سامانه نظام یکپارچه معاملات ارزی (نیما) ازدوشنبه آینده با حضور معاون اول رییس جمهوری فعالیت رسمی خود را آغاز می‌کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سامانه نظام یکپارچه معاملات ارزی (نیما) با هدف تسهیل تامین ارز، ایجاد فضای امن برای خریداران و فروشندگان ارز و امکان ایجاد فضای رقابت صرافان برای تامین ارز متقاضیان کار از 28 بهمن ماه پارسال فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده است.

ولی الله سیف روز چهارشنبه پس از جلسه ستاد اقتصادی دولت درباره ساماندهی بازار ارز در جمع خبرنگاران افزود: از زمان راه اندازی آزمایشی این سامانه تاکنون نشست های زیادی در بانک مرکزی با گروه های ذی نفعانی که در سامانه جدید حضور دارند، برگزار کرده ایم تا این افراد مسایل و مشکلات خود برای ثبت سفارش را در مدلی که درحال اجراست، بیان کنند و ما نیز آن را لحاظ کنیم.

وی در ادامه به جلسات ستاد اقتصادی دولت برای اجرای سیاست ارز تک نرخی اشاره کرد و افزود: هفته ای دو یا سه جلسه درباره ساماندهی بازار ارز در ستاد اقتصادی دولت برگزار می شود که در جلسه امروز نیز با حضور معاون اول رییس جمهوری، مسایل و اقدام های کلان انجام شده، بررسی شد.

رییس بانک مرکزی تصریح کرد: اکنون می توان با قاطعیت گفت که تمامی صادرکنندگان و واردکنندگان در روال طبیعی می توانند کار ثبت اطلاعات خود را انجام دهند و مشکلی وجود ندارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سهام در روز سه‌شنبه؛

      اقتصادنیوز: امروز برای هفتمین روز معاملاتی متوالی شاخص بورس ریزش کرد.

    کارگزاری مفید