چشم‌انداز بازار نفت و گاز جهان در باکو بررسی می‌شود

کدخبر: ۲۰۹۷۲۵
سومین همایش بین المللی نفت و گاز خزر و آسیای مرکزی با حضور نزدیک به 230 نماینده از 30 کشور در باکو آغاز شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، در این همایش سه روزه که از سوی شرکت نفت جمهوری آذربایجان ( سوکار ) برپا شده است، نمایندگانی از کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه، انگلیس، آلمان، قزاقستان، فرانسه، ایتالیا، لهستان ،اتریش ،اسپانیا، سنگاپور، ترکمنستان و ازبکستان حضور دارند.

امروز در نخستین روز این همایش ، شرایط فعلی بازار جهانی نفت و گاز ، بازار حوزه خزر و آسیای مرکزی، زیرساختهای حمل و نقل ذخایر انرژی منطقه بررسی می شود .

در دومین روز این همایش نیز ، پالایش نفت ، تجارت نفت و فرآورده های نفتی و در سومین و آخرین روز نیز بازار پتروشیمی، حجم تولیدات پالایشگاه‌های منطقه و به کارگیری فنآوری های پیشرفته در توسعه میادین نفتی و گازی مورد بحث و بررسی حاضران قرار می گیرد. 

« المار قاسم اف» رئیس آموزشگاه عالی نفت جمهوری آذربایجان، در مراسم آغاز این همایش گفت: حضور نزدیک به 230 نماینده از 30 کشور در این همایش بین المللی ، نشانه جایگاه خاص کشور ما حوزه نفت و گاز جهان است . 

«پرویز شاهبازاف» وزیر انرژی جمهوری آذربایجان، نیز طی سخنانی در این همایش استخراج و صادرات ذخایر انرژی را یکی از اولویت های اقتصادی کشورش عنوان کرد و گفت : جمهوری آذربایجان به تامین امنیت انرژی توجه خاص دارد . 

وی این همایش بین المللی را بستری مناسب برای بررسی چشم انداز توسعه بخش انرژی دانست و افزود: سیاست انرژی جمهوری آذربایجان مناطق اروپا و آسیا را برای مدت طولانی به هم می پیوندد . 

شاهباز اف اضافه کرد: جمهوری آذربایجان در حال حاضر در همکاری با گرجستان ، ترکیه و کشورهای اروپا طرح ' دالان گازی جنوب ' را برای حمل و نقل گاز طبیعی میدان شاهدنیز ' واقع در دریای خزر به بازارهای اروپایی اجرا می کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید