خط قرمز خودرویی وزارت صنعت چیست؟

کدخبر: ۲۱۰۰۷۳
مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت از ارائه بسته استانداردهای خودرویی پیشنهادی این وزارتخانه به سازمان ملی استاندارد خبر داد و تصریح کرد: استانداردهای ایمنی، خط قرمز وزارتخانه است.

به گزارش اقتصاد نیوز؛ «امیرحسین قناتی» امروز(چهارشنبه) در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: پیشنهادهای وزارتخانه در قالب یک بسته آماده و به سازمان ملی استاندارد ارسال شد که دربرگیرنده زمان اجرای استانداردها، نوع استانداردها و برخی استانداردهایی است که اکنون زیرساخت آنها فراهم نیست.

به گفته این مسئول، وزرات صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان همچنان به تعهدهای استاندارد خود پایبندند و در حال انجام اقدام های لازم هستند.

به گزارش ایرنا، در پی اجرای مرحله نخست استانداردهای جدید اجباری خودرو از اول دی ماه 1396، خودروسازان تولید و واردات برخی خودروهای غیراستاندارد را از دستور کار خارج کردند.

تا آغاز دی ماه پارسال خودروسازان باید مدارک استاندارد 55 گانه را به سازمان ملی استاندارد تحویل می دادند و خودروهایی که قادر به گذراندن این استانداردها نبودند، از دور خارج می شوند.

از این تاریخ به بعد، اگر هر یک از این خودروها بخواهد دوباره به خط تولید بازگردد، باید استانداردهای 63 گانه را بگذراند؛ یعنی علاوه بر استانداردهای پیشین، هشت استاندارد دیگر نیز اضافه شد.

این مهلت تا اول دی ماه 1397 برای این خودروها باقی است اما از زمستان آینده، 22 استاندارد دیگر نیز اضافه می شود و پشت سر گذاشتن 85 استاندارد الزامی است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید