اروپا به دنبال معافیت تجاری در آمریکا

کدخبر: ۲۱۰۳۲۷
وزیر دارایی فرانسه تاکید کرد، اتحادیه اروپا باید از تعرفه های فولاد و آلومینیوم اعلام شده از سوی آمریکا معاف شود. این تعرفه ها ظرف چند هفته اخیر به شدت مورد انتقاد اقتصاددانان و نهادهای تجاری بین المللی بوده است.
اروپا به دنبال معافیت تجاری در آمریکا

اقتصاد نیوز : وزیر دارایی فرانسه تاکید کرد، اتحادیه اروپا باید از تعرفه های فولاد و آلومینیوم اعلام شده از سوی آمریکا معاف شود.

به گزارش رویترز، برونو لو ماری وزیر دارایی فرانسه در سخنانی گفت: اتحادیه اروپا باید از تعرفه های اعمال شده علیه واردات آلومینیوم و فولاد از سوی آمریکا معاف شود.

بر اساس این گزارش آمریکا تعرفه های سنگینی را علیه واردات فولاد و آلومینیوم وضع کرده است. تنش های تجاری بین آمریکا و چین طی ماه های اخیر موجب نگرانی های شدیدی شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: ما و آمریکا متحدان نزدیکی هستیم. ما نمی توانیم با این خطر زندگی کنیم که هر لحظه هدف تدابیر تجاری و تعرفه های جدید قرار بگیریم.

وزیر دارایی فرانسه اظهار داشت: اگر می خواهیم پیشرفت کنیم و مساله تجارت را حل و فصل نماییم، مساله رابطه جدید با چین را حل کنیم، باید در ابتدا از شر تهدیدات خلاص شویم.

دولت ترامپ تعرفه 25 درصدی برای واردات فولاد و 10 درصدی برای واردات آلومینیوم وضع کرده است تا به زعم خود با رقابت غیرعادلانه بین المللی مقابله کند.

لوماری گفت: معافیت اتحادیه اروپا از این تعرفه ها باید کامل و دائمی باشد.منبع:سایت طلا

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید