یکی از مدیران وزارت کشور: کوله‌بری شغل نیست، امتیازی است برای مناطق مرزنشین

کدخبر: ۲۱۰۶۵۸
مدیرکل امور مرزی وزارت کشور در پاسخ به پرسشی در مورد بیمه کوله‌بران گفت: بحث بیمه در این چهارچوب نیست؛ چرا که کوله‌بری یک شغل نیست بلکه امتیازی است برای مناطق مرزنشین.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ شهریار حیدری مدیرکل امور مرزی وزارت کشور در نشست خبری خود در مورد ساماندهی وضعیت کولبران گفت: تصمیماتی در راستای منافع مرزنشینان اتخاذ شده که با فوریت به دولت ارسال می‌شود.

وی افزود: در گذشته یک‌ دستورالعمل برای فعالیت مرزنشینان استان‌های سیستان و بلوچستان،‌ کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی تحت عنوان کوله‌بری ابلاغ شده بود. این دستورالعمل به دلیل مشکلاتی که داشت، به خوبی اجرایی نشد و باعث اعتراضاتی شد.

حیدری با بیان اینکه هدف آن دستورالعمل، تقویت معیشت مرزنشینان بود تصریح کرد: در عمل شاهد این بودیم که اتفاقی رخ نداد. بعد از آن، دولت تصمیم گرفت در چارچوب آیین‌نامه‌هایی با حضور دستگاه‌های وزارت اقتصاد، صنعت، معدن و تجارت، وزارت کشور و ستاد مبارزه با قاچاق، دستورالعمل قبلی اصلاح شود.

حیدری با بیان اینکه در همین راستا، تصمیماتی در راستای منافع مرزنشینان اتخاذ شد اظهار داشت: این تصمیمات برای اجرا، ابلاغ شد اما در عمل با مشکلاتی مواجه شد و متوجه شدیم که نیاز به اصلاح دارد.

وی ادامه داد: از آنجایی که این آیین‌نامه‌ها در دولت تصویب شده بود، اصلاح آن هم نیاز به طرح در دولت داشت.

وی با بیان اینکه از اصحاب رسانه می‌خواهم دیگر از عنوان کوله بر استفاده نکنند اظهار داشت: باید شأن این افراد حفظ شود. قبلاً فعالیت آنها زیر دست تجار‌ انجام می‌شد اما اکنون با این تصمیمات، امتیازاتی به آنها داده شده که تجار به دنبال آنها خواهند رفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید