آخوندی: بدون رشد بخش خصوصی امکان توسعه وجود ندارد

کدخبر: ۲۱۰۸۶۶
وزیر مسکن، راه و شهرسازی با بیان اینکه بدون بزرگ شدن بخش خصوصی در کشور امکان توسعه وجود ندارد، گفت: از توسعه نمی توان چشم‌پوشی کرد زیرا تمنای توسعه کشور را نمی توان از ملت گرفت.
آخوندی: بدون رشد بخش خصوصی امکان توسعه وجود ندارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، عباس آخوندی روز یکشنبه در «نخستین نشست هم اندیشی با تشکل های حرفه ای» «تجاری سازی، آزادسازی، رقابت و حاکمیت قانون» را از اصول مهم و ضروری توسعه امور بنگاهداری بخش خصوصی و تشکل های حرفه ای در کشور برشمرد.

آخوندی بر ضرورت تعریف حوزه ای فراملی برای توسعه کشور گفت: لازم است در چارچوب تمدن «ایران شهری» از ایران محافظت و با شرکای خود در منطقه در همه زمینه ها از جمله حمل و نقل، مهندسی و صنعتی همکاری و مشارکت کنیم.

وزیر راه و شهرسازی، بنگاه های اقتصادی را بزرگترین ثروت تجاری و مادی کشور برشمرد که به آن کمتر توجه شده است و تاکید کرد: برای حفظ بنگاه های اقتصادی باید بین بخش خصوصی و دولتی مشارکت و همکاری های زیادی وجود داشته باشد.

آخوندی گفت: آزادسازی و تجاری سازی تاکنون در ایران رخ نداده است و همچنان در کشور به دنبال قیمت گذاری هستیم.

وی تاکید کرد: اکنون در کشور تقریبا در هیچ حوزه ای مفهوم تجاری سازی وجود ندارد و همه به دنبال این هستند که از بودجه دولت استفاده و هزینه های خود را سربار دولت کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید