سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور خبر داد

لغو مجوز درگاه‌های پرداخت الکترونیک در صورت بروز تخلف

کدخبر: ۲۱۰۸۶۸
قائم مقام کمیسیون تجارت الکترونیک سازمان نظام صنفی رایانه‌ای گفت: مجوز متخلفان درگاه‌های پرداخت الکترونیک با بروز کوچکترین تخلف لغو خواهد شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ جعفر محمدی با تاکید براینکه اقدام این سازمان تسهیل گری در کسب و کارهای تجارت الکترونیک است، خاطرنشان ساخت: مجوز واگذارشده تا زمانی که تخلفی از دارنده آن به این سازمان ارسال نشده باشد معتبر خواهد بود اما در صورت بروز کوچکترین تخلف در اسرع وقت نسبت به لغو مجوز اقدام و تدابیر لازم پیش بینی خواهد شد.

سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با هدف ساماندهی و شفاف سازی روند واگذاری درگاههای پرداخت الکترونیک به فعالان تجارت الکترونیک و پیشگیری از تخلف های احتمالی در این بخش صبح امروز (یکشنبه) تفاهمنامهای با یکی از شرکتهایی که به دارای مجوز بانک مرکزی برای واگذاری درگاههای پرداخت الکترونیک امضا کرد؛ تا از این به بعد افراد حقیقی و حقوقی که دارای مجوز از سازمان نظام صنفی هستند از امکان داشتن درگاه های پرداخت بهره مند شوند.

محمدی در مراسم انعقاد تفاهمنامه  با اشاره به تلاش این سازمان برای تسهیل در واگذاری مجوز درگاه های پرداخت الکترونیک، داشتن عملیات پرداختی (درگاه پرداخت) را یکی از نیازهای اصلی فعالیت در فضای مجازی برشمرد که تا پیش از این هر شرکت و کسب و کاری برای دریافت آن می بایست علاوه بر دریافت مجوزهای لازم اعتبار سنجی نیز می شد.

وی ادامه داد: اکنون و با امضای این تفاهمنامه، مجوز داشتن درگاه پرداخت به افراد و یا شرکت هایی با کمترین زمان انتظار واگذار می شود که یا عضو سازمان نظام صنفی رایانهای و یا مورد تایید این سازمان باشند.

قائم مقام کمیسیون تجارت الکترونیک سازمان نظام صنفی رایانه ای ادامه داد: همه کسانی که عضو این سازمان هستند و یا در آینده اقدام به عضویت کنند در صورت نیاز به داشتن درگاه های پرداخت الکترونیک می توانند درخواست خود را ارائه کرده و پس از انجام مراحل لازم، می توانند از مزیت درگاه پرداخت الکترونیک استفاده کنند.

عضو هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی فعالیت برنامه های نرم افزاری تلفن همراه (اپلیکیشن) در زمینه پرداخت های الکترونیک با توجه به اقدام اخیر یکی از این برنامه ها و تبلیغات فراوان درباره آن گفت: فعالان نرم افزاری هم باید نسبت به عضویت در این سازمان اقدام کرده و سپس مجوز درگاه پرداخت الکترونیک دریافت کنند.

وی عضویت در نظام صنفی یارانهای را فرایندی بسیار سهل و آسان توصیف کرد و به همه فعالان کسب و کارهای الکترونیک توصیه کرد فرایند عضویت را جدی بگیرند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید