یک سوم مدارس کشور نیاز به بازسازی دارد

کدخبر: ۲۱۱۵۱۴
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: هم اکنون 115 هزار مدرسه در کشور فعال است که 30 درصد آنها نیازمند تخریب و بازسازی است.
یک سوم مدارس کشور نیاز به بازسازی دارد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رخشانی مهر، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور امروز با آیت الله نوری همدانی دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله نوری همدانی در این دیدار ساخت مدرسه را احسان ماندگار ،بزرگ ،اثرگذار و ارزشمند توصیف کرد و گفت: در دوران معاصر که دوران ترویج معارف اسلام است سخت مدرسه از اهمیتی مضاعف برخوردار است .

وی ضمن مخالفت مجدد با سند 2030 تصریح کرد: از آنجا که غربی ها به دنبال مبارزه با اسلام هستند باید از اجرای این سند جلوگیری شود چرا که برخی می گویند هنوز این سند در جریان است .

رئیس سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور هم در این دیدار گفت :هم اکنون 115 هزار مدرسه در کشور فعال است که 30 درصد آنها نیازمند تخریب و بازسازی است .

 رخشانی مهر با اشاره به اینکه سال گذشته ، 50 درصد مدراس توسط خیرین کشور احداث شده از استاندار خواست بودجه بیشتری را از اعتبارات دولتی به این مهم در قم اختصاص دهد .

وی افزود: مدارسی که به جهت مقاوم نبودن تخریب می شود لزوما نباید در همان مکان احداث شود بلکه می توان با توجه به افزایش جمعیت و نیاز به مدارس بزرگتر ، مدارس موجود را به فروش رساند و در مکان های دیگر مدرسه احداث کرد .

 صادقی، استاندار هم در این دیدار گفت: درصد مشارکت خیرین قم در مدرسه سازی 20 درصد بالاتر از کشور است و هم اکنون به 40 درصد رسیده است .

وی با اشاره به پیش بینی نیازهای شهر قم در زمینه ساخت مدارس گفت مکان های آموزشی قم جانمایی شده و به هیچ وجه اجازه تغییر کاربری هم داده نمی شود .

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید