ایرانی‌ها در سه ماه گذشته چقدر طلا خریدند؟

کدخبر: ۲۱۱۶۵۷
آمارهای منتشر شده توسط شورای جهانی طلا نشان می دهد میزان تقاضا برای خرید سکه و شمش طلا در ایران در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸ به ۹.۳ تن رسیده که بالاترین قرقم در طی ۳ سال گذشته بوده است.
ایرانی‌ها در سه ماه گذشته چقدر طلا خریدند؟

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم ،بعداز کاهش ارزش پول ملی ایران در ماه های اخیر و افزایش نگرانی ها نسبت به خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم ها، ایرانیان در سه ماهه نخست امسال بیش از گذشته به خرید طلا روی آورده اند.

آمارهای منتشر شده توسط شورای جهانی طلا نشان می دهد، «به دلیل نگرانی سرمایه گذاران از تشدید تنش ها در روابط ایران و آمریکا و چشم انداز اقدامات کنترلی ارزی» میزان تقاضا برای خرید سکه و شمش طلا در ایران در سه ماهه نخست سال به 9.3 تن رسیده که بالاترین رقم در طی 3 سال گذشته بوده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تا 12 ماه می فرصت دارد در مورد ماندن آمریکا در برجام و یا خروج از این توافق و تحریم مجدد ایران تصمیم گیری نماید.

ارزش ریال ایران در طی چند ماه گذشته به پایین‌ترین رقم خود رسیده است. دولت ایران در ماه آوریل اقداماتی را به منظور یکسان سازی نرخ ارز صورت داد.

بر اساس این گزارش، برخلاف رشد تقاضا برای خرید #سکه و #شمش، مصرف جواهرات در ایران در سه ماهه نخست امسال نسبت به یک سال قبل 16 درصد کاهش یافته و به 10.7 تن رسیده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید