یک مقام مسئول در آبفای کشور اعلام کرد:

تلفات آب در ایران 25.5 درصد است

کدخبر: ۲۱۱۷۲۰
مدیر دفتر مدیریت مصرف آبفای کشور درباره میزان هدر رفت آب گفت: تلفات آب در کشور ما 25.5 درصد است که از این میزان 13.4 درصد هدررفت واقعی، 10.4 درصد ظاهری و 1.7 درصد نیز مصارف مجاز بدون درآمد است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا؛ علی سیدزاده حجم هدر رفت واقعی آب در کشور را ۷۰۰ میلیون متر مکعب در سال عنوان کرد و گفت: در بهترین شبکه‌های دنیا نیز هدر رفت صفر نداریم زیرا بخشی از هدررفت اجتناب ناپذیر است، در کشور ما نیز ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون متر مکعب از ۷۰۰ میلیون متر مکعب به عنوان هدر رفت اجتناب ناپذیر است.  اما در کشوری مثل ژاپن مصرف آب بدون درآمد  10 درصد و در شهر توکیو 3.4 درصد است و دلیل آن این است که زیرساخت‌ها و شبکه این کشور توسعه یافته است.  

وی افزود: در حال حاضر میانگین هدررفت آب در کشورهای توسعه یافته 15 درصد است و ما طبق برنامه ششم باید سالانه نیم درصد از 25.5 درصد را کم کنیم تا به رقم 23 تا پایان برنامه ششم توسعه برسیم ، در این راستا مدیریت، کنترل و کاهش مصرف را در دستور کار داریم و می‌بایست بین 6 تا 7 هزار کیلومتر شبکه‌های آب را بازسازی کنیم.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: یک درصد کاهش آب بدون درآمد در کل کشور 1500میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و اگر تخصیص داده شود شاید بتوانیم سطوح بیشتری را کاهش دهیم.

سیدزاده در ادامه با اشاره به لزوم استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف آب بیان کرد: ما در حال حاضر خرید و نصب تجهیزات در اماکن دولتی و عمومی را در دستور کار داریم تا در شهرهایی مثل اصفهان که دارای تنش  آبی هستند به صورت رایگان توزیع شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید