رئیس سازمان بورس اعلام کرد:

سیاست بورس برای مهار تبعات منفی لغو برجام

کدخبر: ۲۱۲۱۹۳
رییس سازمان بورس گفت: برای مهار شوک ناشی از تصمیم احتمالی ترامپ برای خروج از برجام، برنامه ریزی های لازم انجام شده است. با توجه به توان بالای سودآوری بازار سرمایه، برای پیامدهای خروج احتمالی آمریکا از «برجام» نگرانی خاصی نداریم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایبِنا؛ شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس درباره چشم انداز بازار سرمایه بعد از تصمیم ایالات متحده امریکا درباره «برجام» و واکنش نهاد ناظر درباره کنترل تبعات منفی آن اظهار داشت: در صورتی که سرمایه گذاران پس از خروج احتمالی آمریکا از «برجام» به کمک نیاز داشته باشند، صندوق تثبیت بازار سرمایه مطابق ماده ۲۸ قانون رفع موانع تولید از بازار حمایت می کند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: افرادی که به صورت استراتژیک در بازار حضور دارند، افق سرمایه گذاری بلندمدت دارند و بنابراین جای هیچ نگرانی نیست.

محمدی تصریح کرد: وظیفه همه، بیان واقعیت های اقتصادی است و واقعیت این است که اقتصاد ایران قوی تر از گذشته و سودآوری شرکت ها نیز در بازار سرمایه نسبت به سال های پیش بیشتر شده است.

گفتنی است، توافق هسته ‌ای «برجام» یا همان «برنامه جامع اقدام مشترک» بیست و سوم تیرماه سال ۱۳۹۴ (چهاردهم ژوئیه ۲۰۱۵) در وین بین نمایندگان ایران، اتحادیه اروپا و گروه ۱+۵ شامل انگلیس، فرانسه، آمریکا، روسیه، چین و آلمان امضا شد.

با اجرای «برجام» از دی ماه ۱۳۹۴، مقام های ایرانی بارها به کارشکنی های طرف مقابل بویژه آمریکا برای مسائلی مانند ارتباط های مالی و تجاری اعتراض کرده اند.

در همین حال «دونالد ترامپ» پس از پیروزی در انتخابات  ریاست جمهوری از بهمن سال ۱۳۹۵، بارها بر پایان دادن به «برجام» تاکید کرده و قرار است بیست و دوم اردیبهشت ماه درباره ادامه «برجام» یا خروج از آن تصمیم گیری کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید