ادامه اشتباه احمدی‌نژاد توسط دولت روحانی

کدخبر: ۲۱۲۲۲۹
اقتصادنیوز: پروژه فولاد نیشابور را میراث دولت احمدی‌نژاد می‌دانند. دولتی که هفت طرح فولادی با مکان‌یابی غلط را روی دست دولت بعدی گذاشت.

 به گزارش اقتصادنیوز، شرق در این باره گفت‌وگویی با  مهدی کرباسیان، رئیس هیئت‌عامل ایمیدرو انجام داده است. این مدیر دولتی بر جانمایی غلط این پروژه در دولت احمدی‌نژاد اذعان می‌کند اما تلاش‌های دولت برای تکمیل یک پروژه غلط را هم بر می‌شمرد! او گفت: پروژه نیشابور یکی از هفت طرح فولادی است که در سال 92 به‌طور کامل متوقف بود. با‌توجه به اینکه ایمیدرو نقدینگی وسیعی برای ادامه پروژه نداشت، با گرفتن مشارکت و شرکت سرمایه‌گذاری بانک پارسیان (85 درصد مشارکت آنها و 15 درصد ایمیدرو) کار را ادامه دادیم. ما توانستیم فاز اول پروژه را با حضور رئیس‌جمهور افتتاح کنیم. با افتتاح این پروژه 800 هزار تن آهن اسفنجی به تولید کشور اضافه می‌شود.

او تاکید کرد: متأسفانه جایابی هفت طرح فولادی درست نبوده است اما با کمک مقامات محلی و تبدیل چاه کشاورزی به مصارف صنعتی با مجوز سازمان آب منطقه‌ای، آب این طرح تأمین شده است. مطلع هستید که وقتی پروژه‌ای در منطقه‌ای شروع می‌شود، چون ابعاد اجتماعی، سیاسی و مردمی دارد، نمی‌توان این پروژه‌ها را جابه‌جا کرد. دولت دهم عملیات کلنگ‌زنی و میزانی از پروژه برای تولید آهن اسفنجی را شروع کرده بود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید