وضعیت ارز دانشجویی به کجا رسید؟ + جزئیات جدید

کدخبر: ۲۱۲۳۱۷
رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم آخرین وضعیت ارز دانشجویی را تشریح کرد.

به گزارش اقتصادنیوز؛ مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: پرداخت ارز به دانشجویان بورسیه و دوره‌های کوتاه مدت دانشجویان دکتری داخل، طبق تعرفه مصوب هیئت دولت همانند سابق ادامه دارد.

وی ادامه داد: مدارک دانشجویان  پس از بررسی و تائید به شعبات بانک عامل که دانشجویان انتخاب کرده‌اند تحویل می‌شود و این شعبات در قبال معادل ریالی که خانواده‌ها پرداخت می‌کنند اسکناس ارز را در اختیارشان قرار می‌دهد.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم اضافه کرد: دانشجویان متقاضی ارز در سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به بانک‌های سامان یا تجارت ارزدریافت کنند.

صدیقی تصریح کرد:مدارک متقاضیان همزمان در سایت وزارت خارجه قرار می‌گیرد، خوشبختانه سازمان امور دانشجویان و بانک عامل به این سایت دسترسی دارند و نیاز به تائید حضوری دانشجو نیست، در همین راستا براساس تائید ما، بانک عامل این پرداخت را انجام می‌دهد.

وی بیان کرد: در حال حاضر 15 هزار دلار شهریه برای دانشجویان در نظر گرفته شده است که این شهریه ها به دانشگاه محل تحصیل دانشجو به صورت حواله ارسال می شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم بیان کرد: از 28 فروردین ماه  تا به امروز حدود هزار دانشجو تائید و به بانک های عامل معرفی شده‌اند و این روند هر دوهفته کاری صورت می‌گیرد که در این میان هزار تا هزار و 500 نفر پس از تائید نهایی به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

گفتنی است؛ ارزش دانشجویی فقط در اختیار خانواده دانشجویان متقاضی قرار می‌گیرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید