رشد 7 درصدی صادرات ایران

کدخبر: ۲۱۲۸۰۰
اقتصادنیوز: میزان واردات کالا از طریق گمرک های کشور در این مدت 38 میلیون تن به ارزش 55 میلیارد دلار گزارش شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ امیر نظری مدیرکل دفتر هماهنگی استان های گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: در سال گذشته در مجموع 132 میلیون تن کالای غیرنفتی به ارزش 46 میلیارد دلار به خارج کشور صادر شد که نسبت به سال 1395، هفت درصد افزایش نشان می دهد.

وی بدون اشاره به مقصد و مبدا کالاهای صادراتی و وارداتی و نوع آنها اضافه کرد : بیشتر صادرات مربوط به میعانات گازی، پتروشیمی بوده است. 

نظری در ارتباط با میزان صادرات استان بوشهر بیان کرد: در سال گذشته این استان با احتساب میعانات گازی 15 میلیارد دلار و بدون احتساب میعانات گازی هشت میلیارد دلار صادرات داشته است. 

وی اظهار داشت: بخشی از مبادلات تجاری بین المللی امروز از طریق دریاست که در این زمینه بندرهای استان بوشهر نقش و جایگاه ممتازی را به خود اختصاص داده است. 

نظری در باره سامانه جامع امور گمرکی گفت: درآمد سال گذشته گمرک های کشور از محل حقوق گمرکی و سود بازرگانی 183هزار میلیارد ریال بوده که بخش قابل توجهی از آن در سایه بکارگیری سامانه جامع امور گمرکی است. 

نظری اظهار داشت: سامانه جامع امور گمرکی منجر به کشف تخلف های فراوانی شده که این امر درآمد گمرک های کشور را به میزان چشمگیری افزایش داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید