اولین تفاهم‌نامه ایران و انگلیس، یک روز پس از تصمیم ترامپ منعقد شد

کدخبر: ۲۱۲۸۳۵
اقتصادنیوز: شرکت پایانه های نفتی ایران و شرکت «دانلوپ» انگلیس امروز در حاشیه نمایشگاه بین المللی صنعت نفت، تفاهمنامه ای را در زمینه پایانه های صادرات نفت بدون توجه به خروج آمریکا از برجام امضا کردند..
اولین تفاهم‌نامه ایران و انگلیس، یک روز پس از تصمیم ترامپ منعقد شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛  امروز و در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، شرکت پایانه های نفتی ایران و شرکت «دانلوپ» انگلیس  تفاهمنامه ای را برای اجرای طرح یکسان سازی مشخصات فنی حوضچه های شناور و زیرآبی متصل به گوی های شناور امضا کردند.

معاون عملیات غیرصنعتی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، تاکید کرد: «این قرارداد در برهه حساس خروج آمریکا از برجام بسیار کلیدی و مهم است». 

«رضا خلیلی» گفت: از اتحادیه اروپا برای حمایت از برجام تشکر می کنیم و امیدواریم این موضوع همچنان ادامه داشته باشد و طرف ها به تعهدات خود پایبند باشند.

لندن همانند دیگر متحدان اروپایی در برجام می‌ماند

مدیرکل بازرگانی سفارت انگلیس در تهران در آیین امضای اسناد همکاری شرکت پایانه‌های نفتی ایران اعلام کرد: انگلیس همانند دیگر متحدان اروپایی به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) متعهد می‌ماند.

«کیت ولینگز» افزود: به عنوان بخشی از مزایای مشهود برجام، بسیار مشتاقیم که شرکت‌های انگلیسی را به توسعه همکاری‌ها با طرف ایرانی ترغیب کنیم و در مقابل امیدواریم شرکت‌های ایرانی نیز ارتباط خود با شرکت‌های بریتانیایی را افزایش دهند تا از منافع دوجانبه این قرارداد بهره‌مند شویم.

«این می‌تواند مثال خوبی از همکاری میان شرکت‌های انگلیسی و ایرانی به منظور خلق منافع تجاری و اقتصادی برای 2 کشور باشد».

مدیرکل بازرگانی سفارت انگلیس در تهران ابراز امیدواری کرد همکاری 2 کشور با قوت بیشتری در آینده ادامه یابد.

افزایش 38 درصدی بارگیری نفتکش ها در خارک

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران نیز در حاشیه امضای این تفاهمنامه در مورد شمار نفتکش های بارگیری شده در سال 1396 گفت: 1050 نفتکش در پایانه عسلویه، خارگ و شمال بارگیری داشتند که نسبت به سال پیش از آن، افزایش 38 درصدی را شاهد بودیم.

«سیدپیروز موسوی» یادآوری کرد رکورد صادرات در ماه گذشته میلادی شکسته شد و گفت: در ماه آوریل (فروردین- اردیبهشت) 2 میلیون 660 هزار بشکه نفت خام و میعانات گازی صادر کردیم که رقمی بی سابقه در صنعت نفت ایران بود.

بیست‌ و سومین نمایشگاه بین‎المللی صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با حضور 1053 شرکت ایرانی و 600 شرکت خارجی از 37 کشور دیگر شانزدهم اردیبهشت گشایش یافت و امروز به کار خود پایان می دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید