آلمان: به شرکت‌ها برای ادامه فعالیت تجاری در ایران کمک می‌کنیم

کدخبر: ۲۱۳۰۸۸
وزیر اقتصاد آلمان گفت: ما آماده ایم با همه شرکت های مربوطه در مورد نحوه به حداقل رساندن تبعات منفی (خروج آمریکا از برجام) گفت و گو کنیم.
آلمان: به شرکت‌ها برای ادامه فعالیت تجاری در ایران کمک می‌کنیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ «پیتر آلتمایر» وزیر اقتصاد آلمان روز جمعه  با یادآوری اینکه آلمان هیچ دلیلی برای تغییر طرح تضمین بیمه صادراتی هرمس برای ایران ندارد، افزود: ما گفت و گو در مورد پیامدهای اقتصادی (خروج آمریکا از برجام) را آغاز می کنیم و به بحث در مورد نحوه جلوگیری از تبعات منفی این مساله برای مشاغل در آلمان می پردازیم. 

وزیر اقتصاد آلمان با اعلام اینکه برلین هیچ گونه ابزار حقوقی برای محافظت از شرکت های آلمانی فعال در آمریکا ندارد، گفت: با این حال، به شرکت های آلمانی فعال در ایران که خواستار ادامه فعالیت در این کشور هستند، کمک می کنیم و به این شرکت ها به طور حقوقی مشاوره می دهیم.

آلتمایر در مورد تنش با آمریکا در ارتباط با ایران افزود: این مساله، بیشتر شبیه درگیری تجاری با توجه به تعرفه های اعلام شده برای فولاد و آلومینیوم است و ما باید از ورود به مسیری پرتنش دوری کنیم.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به تازگی از تصمیم خود برای خروج از برجام خبر داد. این در حالی است که همه کشورهای مشارکت کننده در برجام و همچنین اتحادیه اروپا نسبت به چنین اقدامی به نشانه بی توجهی به توافق های معتبر بین المللی هشدار داده و تاکید کرده اند که به همراه ایران این توافق مهم را حفظ خواهند کرد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز بارها پایبندی ایران به برجام را مورد تائید قرار داده و یوکیا آمانو مدیر کل آژانس روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای گفت که تعهدات هسته ای ایران به موجب توافق هسته ای، همچنان در حال اجرا شدن است. 

در همین حال، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز پنجشنبه در تماس تلفنی با حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز تاسف از خروج آمریکا از برجام تاکید کرد که اتحادیه اروپا همچنان به توافق هسته ای پایبند است و از ایران نیز درخواست پایبندی به آن را دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید