کمک 5 هزار میلیارد تومانی برای بخشودگی جریمه بدهکاران بانکی

کدخبر: ۲۱۴۵۹۷
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: امسال 5 هزار میلیارد تومان برای بخشودگی جرایم دیرکرد تسهیلات بانکی اختصاص یافته است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ هادی قوامی روز جمعه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: مصوبه قانونی برای تخصیص این میزان اعتبار و تسویه وام ها وجود دارد اما بانک مرکزی تاکنون آن را ابلاغ نکرده و بر این اساس هنوز اجرایی نشده است. تلاش می شود تا تسویه وام بدهکاران کمتر از یک میلیارد ریال انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون 2 ماه از سال گذشته و امید می رود تا پایان سال با تلاش های انجام شده این میزان اعتبار جذب و مطالبات بانک ها هم کاهش یابد. 

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی، پیش از این گفته بود که با این میزان اعتبار، 700 هزار پرونده بدهکاران به بانک ها تسویه می شود. 

وی در باره خودداری بانک مرکزی از ابلاغ و اجرایی کردن طرح تسویه وام های زیر یک میلیارد ریال گفت: عده ای به دیوان عدالت اداری شکایت برده اند که چون در قانون نیامده که به هر نفر یک وام اختصاص می یابد، افراد به هر تعداد وام دریافت شده می توانند از مزایای طرح استفاده کرده و وام خود را تسویه کنند. 

رئیس مجمع نمایندگان مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: در این شرایط افرادی که نفوذ بیشتر دارند، برای تسویه وام خود به هر تعداد که دارند، اقدام می کنند و منابع برای اقشار آسیب پذیر باقی نمی ماند از این رو نیاز است که قانون اصلاح شود و برای هر فرد، تنها یک پرونده تسویه شود. 

وی با تاکید بر لزوم تلاش برای جذب این اعتبار گفت: سهم استان دست کم 50 میلیارد ریال خواهد بود و در صورت جذب این منابع، مشکل زیادی از بانک ها برطرف شده و مطالبات بانک ها کاهش می یابد. 

قوامی گفت: در قانون بودجه امسال برای بخشودگی وام ها بالای یک میلیارد ریال نیز برنامه ریزی هایی انجام شده اما میان دولت، مجلس و بانک مرکزی در این باره اختلاف نظرهایی وجود دارد. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بانک ها اعلام کرده اند، نیازی به این قانون نیست و هر فرد برای تسویه مراجعه کند، سود جرایم وام بخشوده می شود اما به نظر ما آنچه بانک ها انجام می دهند کار اقتصای است و بانک تنها ملاحظه اقتصادی دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید